שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



זיהוי מהיר של רוד איילנד גזעי


זיהוי מהיר של רוד איילנד גזעי
פורסם לפני 3272 ימים     מאת barbonia     סה"כ תגובות: 4     תגובה אחרונה לפני: 3270 ימים

משתף פוסט שכתבנו ב״תרנגולי״ בתקווה שאולי יעזור לחברים שכאן

חברים וחברות ערב טוב,

רוד איילנד הוא עוף שתפס מקום של כבוד בקרב המגדלים בארץ. הפופולאריות הגבוהה ( מספר ביצים רב, צבע מרשים, עמודות לטמפ ועוד) יצרו מצב בו עופות רבים מפורסמים כרוד איילנד והם למעשה אינם כאלה.
חשוב לנו להדגיש שאין לנו שום בעיה עם זה, רק נרצה להזכיר שברגע שזן מסויים מעורבב עם עוף אחר- מאבד העוף חלק מתכונותיו (למשל גודל ביצה).

מצאנו לנכון לתת כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לדעת מראש האם העוף הוא רוד גזעי ( תופס גם לקו האנגלי שברשותנו וגם לקו הישן יותר):

1. צבע העוף צריך שיהיה אחיד ובצבע מהגוני עמוק. בשום פנים ואופן לא אדום(!).מרחוק נראה אפילו שחור.
2. צבע הרגליים צהוב עם מה שנקרא "horn" מקדימה. זהו הצבע החום על השוק והאצבעות מלפנים.
3.צבע הזנב צריך שיהיה שחור ירקרק שחור עמוק שמחזיר ברק ירוק.
4.צבע המקור צריך שיהיה חום שחור אך בשום פנים ואופן לא לבן או צהוב.
5.נוצות הכנפיים בחלקם העליון צבע מהגוני והתחתון שחור... בגוף אסור שיהיה טיבוע או ניצוי שאינו חום מהגוני גם בזכר ים וגם בנקבות (לא נוצות לבנות ולא שחורות מבריקות ולא כלום - מהגוני נקי)
6.כרבולת ( זיזים ). על אף הסיפורים ש״נשמה טובה״ דאגה להפיץ, מספר הזיזים הכרבולת איננו (!!!!!) מדד לגזעיות. 5-7 זיזים אינם מעידים על גזעיות. גם בתחרויות בהן נשפט עוף בחומרה , הניקוד היורד על כך הוא זניח אם בכלל ( נשמח לגבות מידע זה למי שעדיין ספקן).

שוב נדגיש- לתפיסתנו , אדם שמשקיע את מיטב כספו רצוי ויקבל את הדבר עליו הוא משלם. מעודדים כל אחד ואחת לבדוק היטב ( אם רכשתם אפרוחים אז לפחות תמונה של ההורים)

מעודדים אתכם לעשות share ,כי ידע זה כח

לילה טוב

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך




המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0508)