שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



תרנגולות משי


תרנגולות משי
פורסם לפני 3996 ימים     מאת yanai     סה"כ תגובות: 6     תגובה אחרונה לפני: 3995 ימים

לקוראי הפורום: לפני שנים רבות פרסמתי את המאמר הזה בשבועון מקומי. יסלחו לי קוראי הפורום הזה על כך שהמאמר נכתב בפשטות יתרה למען קוראים שאינם מבינים בנושא כמוכם. סליחה גם על פרטים שאינם מעודכנים להיום.

קובץ המאמר המקורי משנות ה- 90 עם התמונות מצורף בזה.

מיוחד אבל פשוט - תרנגולת המשי

הפעם אנחנו מתוודעים לחיה מיוחדת באמת (כאילו שיש חיה לא מיוחדת) - תרנגולת המשי.

לתרנגולת הרגילה יש קרסים שמחברים את המעין-שערות הבודדות אחת לשנייה וכך נוצרת הנוצה המוצקה שאפשר להשתמש בה לתעופה. לתרנגולת המשי יש מוטציה - אין לה קרסים, כל שערה בפני עצמה ובעצם יש לה פלומה במקום נוצות - אפרוח לכל החיים. בזה לא מסתיים העניין, יש לה רעמה משי על הראש, זקן, נוצות המכסות את הרגלים ומשום מה גם אצבע נוספת, תנוכי אוזניים כחולים, וכרבולת תותית. כאילו לא די בכך תרנגולת המשי היא שחורה מתחת לנוצות ולא משנה מה צבען, העור שלה שחורת האברים הפנימיים שחורים. תארו לכם ארוחה מבשר עוף שבה מגישים לכם פולקס שחורים, לב שחור, ריאות שחורות - הכול שחור. כותב שורות זה גם מצא שיש לה פיגמנט שחור (נוירומלנין) במוח, דבר המעניק לה תכונות מדעיות חשובות. זה נורא פוליטיקליקורקט לומר שכולנו שווים מתחת לעור, אך זה לא קורה בבני אדם וגם לא בתרנגולת המשי.

אז יש לנו יצור בעל מראה מוזר. לי הוא מזכיר במראהו פרופסורים קולגים שלי ממדעי הרוח - מין פרצוף אינטלקטואלי שכזה. אבל מה שחשוב בתרנגולת זו יותר מהמראה, ובגללו ישבתי בהתלהבות לכתוב מאמר זה, הוא האופי. היא חיה שקטה ורגועה חית מחמד אידיאלית. בגלל המשי אינה מסוגלת לעוף ולברוח ובנוסף לזה היא מתרבה בקלות, היא דוגרת מצוינת ומטפלת היטב באפרוחים. אז אתה קונה זוג כזה ב-150 ₪ ובעצם יש לך במחיר כזה שני כלבלבים נפלאים טובי לב ונוחים לגידול.

הזן השחור והכחול הגיעו בזמנו לארץ על ידי כותב שורות אלה. לאחר חצי שנה של הכנות בירוקרטיות רישיונות וכו' הגיעו החיות לארץ והושמו בבידוד. אבל היות והגיעו מארה"ב היה להם פער הסילון והן היו מטילות בחצות במקום בבוקר. התרנגולת הזו מופיעה בצבעי שחור לבן כחלחל ואדמדם. בעוד ששמה האמיתי הוא,Silky הרי שבארץ אנחנו דווקא קוראים לה תרנגולת חרדית, ואין להאשים אותי בדבר כי מעשה שהיה כך היה: ביקר אצלנו פעם רב חרדי וכשראה את התרנגולת הזו נתמלא התלהבות ואמר סוף סוף תרנגולת משלנו, כפתן שחור, שטריימל, זקן והכי חשוב צנועה - רגליים מכוסות. אם תוסיף לזה שהיא אמא יוצאת מן הכלל הרי מה יותר חרדי מזה.

יש גם חסרונות: הזכר כמו כל תרנגול, קורא. אם סיפרו לכם שתרנגול קורא בבוקר - תשכחו מזה, תרנגול מתחיל בשעה-2:45. במועצה האזורית שלנו יש גם ישובים של בונבונים עירוניים שאצלם כל רעש שאינו רעש מכוניות וריח שאינו ריח של זיהום אויר, מקפיץ אותם. אז במקומות כאלה יש כמה פתרונות: האחד - כותב שורות אלה כאשר היה גר פעם באזור עירוני למד ניתוח שמשתיק את קריאת הזכר, אבל זהו ניתוח מורכב, יש להיכנס לבית החזה ויש לעבוד בדיוק מעל הלב. פתרון יותר פשוט הוא לנתק את עצב השמיעה של השכנים המתלוננים. הפתרון אולי הכי מעשי הוא לגדל נקבות בלבד ולהשיג להן ביצים מופרות מחבר כדי לעבור את החוויה המופלאה של דגירה וגידול האפרוחים. כאמור אין דוגרת ואם טובה ממנה. זוג של תרנגולת המשי זקוק לאזור מגודל של מטר וחצי על מטר וחצי, מקום מוגן מגשם אוכל עופות ו/או שאריות וזהו.

אני ממליץ על חיה זו מכל לב כחית מחמד פשוטה ומיוחדת. מי שרוכש אותה לא יתחרט ולא יבין איך חי בלעדיה לפני כן. לדעתי הכנסת חייבת לחוקק חוק שכל משפחה בישראל חייבת לגדל זוג תרנגולות משי. חיינו אז לא יהיו מה שהיו פעם ובא לציון גואל.

שני מחקרים שביצענו על עוף מופלא זה אוכל לשלוח העתקים שלהם ב PDF למי שמעונין :

Yanai, J., W. Silverman and D. Shamir. An avian model for the reversal of 6-hydroxydopamine induced rotating behavior by neural grafting. Neuroscience Letters 187:153-156 (1995).

Yanai, J. and B. G. Marcovici. High concentration of melanin in the CNS of the black "Silkie" domestic fowl. Paper presented at the 19th Ann. Meeting of the Behavior Genetics Association, 1989. Behavior Genetics, 19:781 (1989).

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך




המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0942)