תוצאות סקר ארוחת הערב פורסם לפני
4635 ימים
מאת asole
סה"כ תגובות: 37
תגובה אחרונה לפני: 4618 ימים
קודם כל התנצלות על העיכוב הלא מתוכנן... מסיבות אישיות בקושי היה לי זמן להיות ליד המחשב ביומיים האחרונים... איתכם הסליחה!
אז יאללה, לתוצאות...
נשאלתם: עם איזו דמות הייתם הייתם רוצים להפגש לארוחת ערב? סה"כ הצביעו לסקר 225 משתתפים, מתוכם 46.22% (104 קולות) לא מצאו את הפרטנר האידיאלי שלהם לארוחה בין האופציות הקיימות ובחרו ב"אחר". זו הצבעת שיא לקטגורית האחר אבל זה לא היה בלתי צפוי. מתוך המצביעים לקטגורית האחר, חמישה ציינו בשרשורי הסקר את הדמויות איתן הם היו רוצים לסעוד והנ"ל נכנסו לשיקלול התוצאות. לא היה אף מועמד שלא קיבל אף קול ועל כך אני שמחה - אף אחד לא נשאר רעב!
במקום האחרון עם קול אחד (0.44%): לטיסיה מ"הדרך אל האושר" ז'ורז'י מ"יומן חיים" פאוסטו גיין מ"האמת הסמוייה" בראיין מק'ווין מ"דייט בליינד" דאני (האחת היחידה) מ"איליג'ימה"
במקום ה-12 עם 2 קולות (0.88%): מרתה מ"יומן חיים"
במקום ה-11 עם 3 קולות (1.33%): אאוגוסטו סזאר מ"ללא ספק"
במקום העשירי עם 4 קולות (1.78%): הגבירה ג'ונג מ"היהלום שבכתר"
במקום התשיעי עם 5 קולות (2.22%): נאצ'ה מ"חיים גנובים"
במקום השמיני עם 6 קולות (2.67%): קים סאן (הקקטוס) מ"פסטה" מקסימו מ"נשות אפריסיו"
במקום השביעי עם 8 קולות (3.56%): לאון רוקמורה מ"מונטקריסטו"
במקום השישי עם 9 קולות (4%): איזבל מ"יומן חיים"
במקום החמישי עם 10 קולות (4.44%): הונג מ"המלך סאן" סה דול מ"איליג'ימה"
במקום הרביעי עם 4.89% (11 קולות): ליליאנה מ"מחר ולתמיד"
ולשלושת הגדולים...
במקום השלישי עם 14 קולות (6.22%): ביון מ"בין כלב לזאב"
במקום השני עם 16 קולות (7.11%): מליסה קאדורי מ"הדרך להודו"
במקום הראשון עם 17 קולות (7.56%): הסיבילה מ"הסערה"
אפשר לארוז את השאריות ב"דוגי-בג" לטאטקואה?
אני חושבת שזה היה הסקר שבו היה הכי קשה לנבא מי יזכה בו. הזוכות במקומות הראשונים הן דמויות מסדרות שהיו מאוד פופולריות וגם חדשות יחסית ("הדרך להודו" שודרה השנה ו"הסערה" משודרת כעת בש"ח) אבל הזוכה במקום השלישי בהחלט הפתיע אותי. ביון מ"בין כלב לזאב" הוא דמות מרתקת ואניגמטית אבל הסדרה שודרה לפני הרבה זמן (ועוד בויוה פלטינה). מה שעוד מפתיע הוא שבימים הראשונים לסקר - ביון הוביל. בהמשך מליסה קאדורי והסיבילה הדביקו אותו ואף עברו אותו כשהן צמודות זו לזו אף מול אף - אך בפוטו פיניש זכתה הסיבילה (טוב, בכל זאת יש לה כוחות על ולמליסה קאדורי יש רק את כוח כרטיס האשראי).
כל הדמויות היו מרתקות בעיני ואני שמחה שכולן נבחרו, קצת חששתי לגורלו של בראיין מק'ווין מכיוון ש"דייט בליינד" לא הייתה פופולרית. אני מניחה שהייתי מצביעה לו אישית לו הונגי לא היה ברשימה, אני חושבת שארוחה עם בראיין מק'ווין לא רק תהיה מעניינת אלא גם מועילה, בכל זאת הבנאדם קואצ'ר כריזמטי ובאופן אישי גם שמחתי כמובן מאוד שהונגי קיבל 10 הצעות לארוחת ערב! בין האופציות שנתנו לכם היה ייצוג לדמות אחת מסדרה מכיוון שאנחנו מוגבלים באופציות, אך מכיוון שחלק מהמצביעים ב"אחר" ציינו את בחירתם בשרשור הקודם - יש לנו שלוש דמויות מסדרה אחת - "יומן חיים" (ז'ורז'י, מרתה ואיזבל) ושתי דמויות מ"אילג'ימה" (סה דול ודאני האחת ויחידה שלו).
קודם כל התנצלות על העיכוב הלא מתוכנן... מסיבות אישיות בקושי היה לי זמן להיות ליד המחשב ביומיים האחרונים... איתכם הסליחה!
אז יאללה, לתוצאות...
נשאלתם: עם איזו דמות הייתם הייתם רוצים להפגש לארוחת ערב? סה"כ הצביעו לסקר 225 משתתפים, מתוכם 46.22% (104 קולות) לא מצאו את הפרטנר האידיאלי שלהם לארוחה בין האופציות הקיימות ובחרו ב"אחר". זו הצבעת שיא לקטגורית האחר אבל זה לא היה בלתי צפוי. מתוך המצביעים לקטגורית האחר, חמישה ציינו בשרשורי הסקר את הדמויות איתן הם היו רוצים לסעוד והנ"ל נכנסו לשיקלול התוצאות. לא היה אף מועמד שלא קיבל אף קול ועל כך אני שמחה - אף אחד לא נשאר רעב!
במקום האחרון עם קול אחד (0.44%): לטיסיה מ"הדרך אל האושר" ז'ורז'י מ"יומן חיים" פאוסטו גיין מ"האמת הסמוייה" בראיין מק'ווין מ"דייט בליינד" דאני (האחת היחידה) מ"איליג'ימה"
במקום ה-12 עם 2 קולות (0.88%): מרתה מ"יומן חיים"
במקום ה-11 עם 3 קולות (1.33%): אאוגוסטו סזאר מ"ללא ספק"
במקום העשירי עם 4 קולות (1.78%): הגבירה ג'ונג מ"היהלום שבכתר"
במקום התשיעי עם 5 קולות (2.22%): נאצ'ה מ"חיים גנובים"
במקום השמיני עם 6 קולות (2.67%): קים סאן (הקקטוס) מ"פסטה" מקסימו מ"נשות אפריסיו"
במקום השביעי עם 8 קולות (3.56%): לאון רוקמורה מ"מונטקריסטו"
במקום השישי עם 9 קולות (4%): איזבל מ"יומן חיים"
במקום החמישי עם 10 קולות (4.44%): הונג מ"המלך סאן" סה דול מ"איליג'ימה"
במקום הרביעי עם 4.89% (11 קולות): ליליאנה מ"מחר ולתמיד"
ולשלושת הגדולים...
במקום השלישי עם 14 קולות (6.22%): ביון מ"בין כלב לזאב"
במקום השני עם 16 קולות (7.11%): מליסה קאדורי מ"הדרך להודו"
במקום הראשון עם 17 קולות (7.56%): הסיבילה מ"הסערה"
אפשר לארוז את השאריות ב"דוגי-בג" לטאטקואה?
אני חושבת שזה היה הסקר שבו היה הכי קשה לנבא מי יזכה בו. הזוכות במקומות הראשונים הן דמויות מסדרות שהיו מאוד פופולריות וגם חדשות יחסית ("הדרך להודו" שודרה השנה ו"הסערה" משודרת כעת בש"ח) אבל הזוכה במקום השלישי בהחלט הפתיע אותי. ביון מ"בין כלב לזאב" הוא דמות מרתקת ואניגמטית אבל הסדרה שודרה לפני הרבה זמן (ועוד בויוה פלטינה). מה שעוד מפתיע הוא שבימים הראשונים לסקר - ביון הוביל. בהמשך מליסה קאדורי והסיבילה הדביקו אותו ואף עברו אותו כשהן צמודות זו לזו אף מול אף - אך בפוטו פיניש זכתה הסיבילה (טוב, בכל זאת יש לה כוחות על ולמליסה קאדורי יש רק את כוח כרטיס האשראי).
כל הדמויות היו מרתקות בעיני ואני שמחה שכולן נבחרו, קצת חששתי לגורלו של בראיין מק'ווין מכיוון ש"דייט בליינד" לא הייתה פופולרית. אני מניחה שהייתי מצביעה לו אישית לו הונגי לא היה ברשימה, אני חושבת שארוחה עם בראיין מק'ווין לא רק תהיה מעניינת אלא גם מועילה, בכל זאת הבנאדם קואצ'ר כריזמטי ובאופן אישי גם שמחתי כמובן מאוד שהונגי קיבל 10 הצעות לארוחת ערב! בין האופציות שנתנו לכם היה ייצוג לדמות אחת מסדרה מכיוון שאנחנו מוגבלים באופציות, אך מכיוון שחלק מהמצביעים ב"אחר" ציינו את בחירתם בשרשור הקודם - יש לנו שלוש דמויות מסדרה אחת - "יומן חיים" (ז'ורז'י, מרתה ואיזבל) ושתי דמויות מ"אילג'ימה" (סה דול ודאני האחת ויחידה שלו).
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: תוצאות סקר ארוחת הערב מאת: asole ...איך הבחירה שלי לא שוקללה לתוצאות הסקר. בחרתי ב"אחר" ואפילו כתבתי את הבחירה שלי, בשרשור הסקר האחרון (דאני "אילג'ימה").
בתגובה ל: אני לא מבינה... מאת: ההרצליינית פשוט פספסתי את ההודעה שלך! טוב שציינת זאת ואני מייד מתקנת!
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: תוצאות סקר ארוחת הערב מאת: asole
אתם בטח מכירים את התחושה המעצבנת הזו שאתם צופים בטלנובלה והעלילה זורמת ואז פתאום דוחפים לסיפור את אחת הקלישאות המעצבנות והלעוסות עד זרא... ובא לכם לשאול: למה? מה עשינו רע? די, כבר מיצינו את הקלישאה הזו שיצאה לנו מכל החורים... מי התסריטאי המעצבן הזה ומה הכתובת שלו כדי שנוכל לשלוח לו מעטפת אנטרקס?
אבל יש קלישאות שיותר מעצבנות מאחרות ולפיכך אנחנו שואלים אותכם: מהי הקלישאה הכי מאוסה? מהי הקלישאה שהכי נמאס לכם לראות אותה שוב ושוב בטלנובלות ובסדרות? מהי הקלישאה שהכי מביאה לכם את הג'ננה וגורמת לכם לזרוק איזה כפכף (מטפורי או אמיתי) על הטלויזיה?
אז הנה רשימת הקלישאות שהכנו לכם, ואם הקלישאה הכי קלישאתית ומאוסה לא נמצאית לדעתכם ברשימה אז אתם מוזמנים להצביע לקטגורית האחר ונשמח כמובן אם תפרטו מהי בשרשור!
1. חילופי הורים וסודות מחדר הלידה: כשמי שחשבנו שהוא האבא הוא לא האבא ומי שחשבנו שהיא האמא היא לא האמא... לפעמים מדובר ברומן אסור מחוץ לנישואים (למשל כמו במקרה חוסה מיגל מ"אשת הברזל" שלא היה בנו הביולוגי של פדריקו) ולפעמים זהו ילד מאומץ (כמו מריה טרסה מ"הסערה" שלא ידעה שהסיבילה היא אימה האמיתית) או גנוב (כמו במקרה רנטה מ"שקרים") ולפעמים אלו תינוקות שהוחלפו בלידתם (כמו אנדרס ובראיין מ"הכל או כלום"). הקלישאה הזו בדרך כלל באה בלווית קלישאות מס' 2,3 ו-11 (אבל לא תמיד, לפעמים היא פוצחת בהופעת סולו).
2. תרגיל הבטן: "תרגיל הבטן" זה התרגיל העתיק בו משתמשות הרבה נשים שמאוהבות או סתם חושקות בגיבור הראשי (לפעמים המישני, אבל בדרך כלל הראשי זוכה לכבוד המפוקפק) וכדי לאלץ אותו להתחתן עימן הן דואגות להכנס להריון כדי לכבול אותו. לא תמיד ההריון הוא ממנו, למעשה, ברוב המקרים ההריון הוא דווקא ממישהו אחר... (כמו למשל לאונור מ"אשת הברזל" שהשתמשה בקלף ההריון כדי להנשא לפדריקו למרות שהילד בכלל לא היה שלו, דבר שהוא גילה רק בדיעבד) ולעיתים אין בכלל תינוק בבטן (כמו במקרה של איוונה מ"אשת הברזל" שזייפה בדיקת הריון וכעת מנסה להתעבר ממי שרק אפשר... או סוראיה מ"הדרך להודו" שהסתובבה עם כרית במשך 9 חודשים וקנתה ילד מאישה אחרת - זה אגב אחד המקרים היחידים שתרגיל הבטן לא נועד להחזיק בגבר אלא נוצל כדי לחזק את מעמדה של סוראיה במשפחה. כשההריון מפוברק לחלוטין לעיתים האישה שהשתמשה בו מזייפת הפלה כדי לצאת נקיה מהסיפור וכדי לסחוט רחמים ואמפטיה כבונוס (כמו נטליה מ"לה לולה", שאגב ממש שיאנית בתחום, פעמיים היא הדביקה לפאקו הריון, פעם אחת היא לא הייתה באמת בהריון ובפעם השניה היא באמת נכנסה להריון - אבל מהאקס חדל האישים שלה). התרגיל הזה כל כך ידוע עד שגם כשהגיבורה הטובה נכנסת להריון באמת ובתמים מהגיבור ובלי כוונה, אם אימו של הגיבור לא מסמפטת אותה היא עלולה לחשוד בה שהיא מפעילה על בנה יקירה את "תרגיל הבטן"...
3. אנחנו אחים ואהבתנו אסורה כשהגיבור כבר יודע שהוא אוהב את הגיבורה והיא יודעת שהיא אוהבת אותו ושניהם יודעים שאהבתם נענית והכל טוב ויפה והציפורים שרות וקשת מופיעה ברקיע אבל - יש לנו עוד הרבה פרקים עד לסוף... אחת התחבולות הידועות היא לגרום להם לחשוב שהם אחים למחצה ולפיכך אהבתם אסורה. לפעמים הגילוי הכוזב הוא של שניהם אבל בדרך כלל רק אחד מהם מגלה זאת ואז השני לא מבין למה אשר אהבה נפשו מתרחק ממנו... לפעמים זו מניפולציה שנגרמת על ידי אחת הדמויות שמעוניינת להפריד בין הנאהבים (דוגמא: איבו ומילי ב"בובה פראית", אימו של איבו דאגה לכך שמילי תגלה שאביו של איבו הוא במקרה גם אביה, רק את הפרט הקטן שאביו האמיתי של איבו הוא למעשה מישהו אחר היא לא טרחה להזכיר) ולפעמים זה מתגלה לאחת הדמויות או לשניהם במקרה.
4. בתולין מקודשין מול הפקרות מינית ממילון הקלישאות: הגיבורה היא תמימה ובתולית מול צרתה שמאופיינת בנהנתנות מינית ויצריות. המודל המשומש של חווה מול לילית עדיין מתגלם פה ושם בטלנובלות, למרבה הצער. לפי הסכמה הזו, הגבר היחיד שתחווה בחייה הגיבורה הטובה הוא הגיבור לעומת הגיבורה הרעה שהפרטנרים שלה יכולים להרכיב איגוד מקצועי. זו האחרונה מנצלת את כוחה המיני כדי להשיג את מטרותיה וגם, שומו שמים, נהנית ממין! כדי להפריד מין משאינו מינו, הגיבורה הטובה בדרך כלל מייד נכנסת להריון מהגיבור (ע"ע פוריות מול עקרות) בעוד שהגיבורה הרעה תתעבר רק מהאנשים הלא נכונים (ע"ע הריון מגבר אחר), אם בכלל. דוגמא: לורנה מ"אויבת יקרה" היא בתולה ואפילו לא שוכבת עם החבר שלה אלונסו אותו היא אוהבת באמת ובתמים (והוא אותה) כי כגיבורה קלאסית היא יכולה להיות רק עם גבר אחד (שהוא בסופו של דבר - ארנסטו). לעומתה שרה משתמשת במיניותה כדי להתקדם ושוכבת עם מספר גברים מתוך אינטרס או הנאה.
5. פערי מעמדות בין האוהבים או סינדרום סינדרלה הגיבור הוא יורש עשיר ממשפחה מעודנת ואריסטוקרטית בעוד שהגיבורה היא בחורה פשוטה ממשפחה עניה (למשל ג'ון פיו וג'אנדי מ"בחורים רעים" או פבלו וגבריאלה מ"גבריאלה") או אפילו יתומה חסרת ייחוס (כמו מילי מ"בובה פראית") או שזה להפך (היאה נה ודונג צ'אן מ"גבירתי הנאווה") שזה הרבה פחות נפוץ. לפעמים הבחורה העניה מתגלה בסוף כיורשת אבודה למשפחה מיוחסת ולא פעם דווקא היא בכלל משתייכת למשפחתו של הגיבור העשיר (כמו גבריאלה גיין מ"האמת הסמויה" שהיא בעצם הבת האמיתית של מריו חנובס בעוד שדויד הוא בנו המאומץ או מילי מ"בובה פראית" שהיא הבת הביולוגית של אביו של איבו - שזה כמובן מתקשר לקלישאה מס' 1).
6. אוהבים אובססיביים ממילון הקלישאות: בניגוד לאהבה האמיתית שמיוצגת על ידי הזוג הראשי, לאחד מבני הזוג (או לשניהם) יש בחייו מחזר שמאוהב בו או בה באופן אובססיבי עד מטורף (ע"ע). המחזרים האובססיביים לא נרתעים מכך שמחמל נפשם מאוהב במישהו אחר והם יעשו הכל כדי להפריד בין האוהבים ולא יבחלו בשום פשע או אמצעי. לעיתים המאהב או המאהבת האובססיביים ישתמשו גם באדם שמאוהב בהם באופן חד צדדי כדי להשיג את מטרותיהם. גורלם של המאהבים האובססיביים תלוי ברמת הטירוף אליה הם הגיעו – אם לא נחצו קווים אדומים (כמו רצח למשל), המאהב האובססיבי יכול לחזור בתשובה. אם כן – גורלו נחרץ למוות אלים בסופה של הסדרה. לא מן הנמנע ששני אוהבים אובססיביים ישתפו פעולה זה עם זה כדי להפריד בין הזוג הראשי, במקרה כזה הם עלולים להפוך לזוג גם בין הסדינים אם כי לא יתאהבו זה בזה. דוגמא לאוהבת אובססיבית: איוונה מ"אשת הברזל".
7. נשיקות גנובות יש שני סוגים עיקריים של נשיקות גנובות: כשהגיבור הטוב מנשק את הגיבורה כנגד רצונה וכשהגיבור הרע מנשק אותה כנגד רצונה. בשני המקרים יחולקו סטירות אבל כמובן שבנשיקה הגנובה הראשונה הגיבורה תזכר בערגה יוקדת ובעוד שהשניה היא איכסה פיכסה. בדרך כלל כשהגיבור או הגיבורה ינושקו כנגד רצונם על ידי מחזרים לא רצויים הגיבורים הטובים יתפסו אותם על חם וכמובן יסיקו את המסקנות הלא רצויות. מהגיבור הטוב יגנבו נשיקות רק על ידי הדמויות הנשיות השליליות שמעוניינות בו כי נשיקה מהגיבורה הטובה הוא תמיד יקבל בשימחה! למשל, חוסה מיגל מ"אשת הברזל" מנשק כנגד רצונה את ולנטינה, והיא סוטרת לו בתגובה אבל זכר הנשיקה לא מש מפיה. כשאיוונה מנשקת את חוסה מיגל כנגד רצונו, ולנטינה מזדמנת לשם במקרה וכמובן ממהרת להאמין שחוסה מיגל מעוניין באיוונה.
8. הילדים כגלאי אמת ממילון הקלישאות: ילדים וכלבים לא רק גונבים את ההצגה, הם משמשים כגלאי אמת ושקר ובוררים את המוץ (הגיבורים הטובים) מן התבן (כנופיית הזדים). הגיבורה הטובה בעיקר מאופיינת בכך שהיא אוהבת ילדים וילדים מתים עליה (זה מגדיר אותה כאם טובה לעתיד) ואילו הרעה היא קרואלה דה ויל שמואסת בילדים כי אי אפשר לפשוט את עורם ולהכין מהם מעיל אופנתי. הילד או הילדה ישר יקלטו שמאחורי נסיונות ההתחבבות השיקריים נמצא לב שחור משחור וידבקו בעוז בגיבורה הטובה והאימהית. הגיבורה הטובה היא כמובן אם למופת ונושאת את הריונה בשמחה ובששון בעוד שאם הגיבורה הרעה בהריון היא מקטרת על כך שהוא משחית את גזרתה החטובה. גם הלידה לא תרכך את הגיבורה הרעה שלנו ובנה או ביתה לא יהיו בעיניה אלא כלי לכל דבר. דוגמא: צ'ואי מ"אשת הברזל" שישר קולט שולנטינה טובה ואיוונה רעה או הבת של פאקו מ"לה לולה" שאהבה את לולה וסלדה מנטליה.
9. עיוורון וניתוח החזרת הראיה ממילון הקלישאות: משום מה, עיוורון חביב מאוד על תסריטאי טלנובלות מהזן הקלישאי. למה דווקא עיוורון ולא חרשות? אולי זה אלמנט מטפורי (הגיבור או הגיבורה עיוורים אבל הם רואים יותר מהסובבים אותם) או שזה נראה להם יותר סקסי מגיבור או גיבורה שכל הזמן שואלים מה? מה? אבל עיוורון קלישאי הוא לא תמידי כי תמיד יש רופא אציל לב שיכול לעשות ניתוח שיחזיר לגיבורה ולהשיב לה את מאור עיניה. הוא כמובן יתאהב בה נואשות אך ליבה יהיה שייך לגלאן שהיא נושאת את ילדו. לרופא נשארות שתי ברירות – או להיות טוב לב עד הסוף ולהסתפק באסיסטנטית המעריצה שלו או להפוך את עורו ולהיות מאהב אובססיבי ואז הוא צפוי למיתה משונה. דוגמא: טרינידד מ"הסערה", בזכות חואן אנדרס הרופא היא זוכה לראות אבל ליבה שייך לחסוס ניניו לנצח.
10. קשר דם (הדם מדבר) ממילון הקלישאות: כאשר התסריטאי שותק הדם מדבר. הורים וילדים נפגשים בלי לדעת על קרבת הדם בניהם אך מרגישים קשר חזק זה לזה ואינם יודעים מדוע. כשתתברר לכולם האמת תמיד תהיה דמות נשית מבוגרת שתגיד "הדם מדבר" (שזה "אמרתי לכם" בספרדית). דוגמא: זולימה מ"אויבת יקרה" אהבה את לורנה מהרגע הראשון ומצאה מייד שפה משותפת עימה בעוד שאת שרה, מי שהיא חשבה שהיא ביתה האבודה, לא הצליחה באמת ובתמים לאהוב (וכך גם כל בני המשפחה).
11. תאומים ושונים ממילון הקלישאות: טריק עבש במיוחד בו הדמות הרעה ביותר והטובה ביותר מגולמים על ידי אותו השחקן או השחקנית. בדרך כלל הם גם ילחמו על ליבה של אותה דמות אהובה והטוב בניהם ינצח! עד המוות! אולי ההגיון מאחורי קו העלילה הזה שבעצם תאומים זו טעות של הטבע ורק אחד מהם צריך לשרוד? בעוד שהתאום או התאומה הטובים שואפים להרמוניה עם תאומם, התאום הרע או הרעה עושים הכל כדי להרוס אותם ורק על ערש מותם עלולים להמלך בדעתם – ואז למות. לפעמים, כמו ב"אורה הכפולה", התאומים לא יודעים בכלל שהם חצאים של אותו השלם עד ליום הגורלי שמפגיש בניהם. דוגמא: הוגו ואוליסס מ"הבגידה", שניהם חושקים בסולדד ולכאורה אחד מהם טוב (אבל נחשב לרע) והשני רע (אבל נחשב לטוב) - אם כי בפועל שניהם נאחסים אבל רק לאחד מהם יש אובססיה לאגוזי מלך.
12. תשע נשמות לחתולים ולרשעים ממילון הקלישאות: אם מרשעים רגילים קשה להפטר, רשעים קלישאתיים הם ספחת ללא מרפא. הם יכולים להתרסק מבניינים, לשרוד תאונות אוויריות, לברוח מבתי סוהר מאובטחים, מה לא, ולחזור שוב ושוב כדי לחסל את הגיבורים הטובים. כדי להפטר מהם סופית נחוץ וידוא הריגה. כל עוד לא מוצאים גופה מזוהה היטב – תשמרו את השמפניה לאחר כך. דוגמא: מישל מ"הסערה", גם בית משוגעים בסן פרנסיסקו לא יכול לעצור אותה, בעצם זה גם נכון לגבי איזבלה מאותה סדרה אבל במקרה שלה אנחנו כבר יודעים שבית המשוגעים שהיא אושפזה בו לא בדיוק מנוהל לתפארת.
13. אי הבנות ממילון הקלישאות: אי הבנות מוצאים לא רק בטלנובלות גרועות אלא בכל הז'אנרים הקיימים בטלויזיה, קולנוע, ספרות וכו', מה שהופך אותם לקלישאה זו התדירות שלהן. כשהזוג הראשי מתעקש לא להבין זה את זו ולקפוץ תמיד למסקנות האיומות ביותר על סמך פירורי עובדות וכן להסכית אוזן לכל מיני חורשי רעה ואינטרסנטים שזוממים להפריד בין האוהבים, זהו סימן שלא רק שהזוג הזה צריך להפרד, אלא שגם הצופים צריכים להפרד מהסדרה ויפה שעה אחת קודם.
14. צירופי מקרים ממילון הקלישאות: כמו אי ההבנות, גם צרופי המקרים נמצאים בכל מקום ומה שהופך אותם לקלישאתיים זו הכמות והאיכות. ככל שהסדרה איכותית יותר כך מעטים בה צירופי המקרים או נעדרים ממנה לגמרי. ככל שהסדרה נחותה יותר אנו מגלים שלמרות שהגיבורים גרים במטרופולין של 10-20 מיליון איש, הם נתקלים זה בזה ללא הרף משל גרו בקיבוץ.
15. אהבה ממבט ראשון הוא רואה אותה והיא רואה אותו ומלאך בשמיים באותו הרגע מקבל זוג כנפיים. אלמלא פערי המעמדות (5) אוהבים אובססיבים (6) מניפולציות של כל מיני בעלי אינטרסים, אי הבנות (13) וכיוצא בכך הם היו חיים באושר ואושר אבל אז לא היתה לנו סדרה. לפעמים רק הגיבור או הגיבורה מתאהבים במבט ראשון ואילו לצד השני לוקח יותר זמן לקלוט (כמו למשל חוסה מיגל וולנטינה ב"אשת הברזל", הוא מהרגע הראשון נדלק עליה, לה לקח זמן להבין שהשכן החתיך לא מעלה לה את לחץ הדם כי הוא מעצבן אותה).
16. אחר.
קלישאות שבצער רב וביגון קודר השארנו בחוץ בלית ברירה: חתונה בפרק האחרון אהבת ילדות שנשמרת לנצח נצחים דלתות מנייר וקירות מקרטון (אין סודות בחברה, כל שיחה פרטית נקלטית תמיד ע"י האוזניים הלא נכונות) הריון סודי (ע"ע מילון הקלישאות) פוריות מול עקרות (ע"ע מילון הקלישאות) אז מה היא הקלישאה הכי מאוסה עליכם? הצביעו והשפיעו!
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole אבל סודות שהיו יכולים להיפתר מהר ובלי יותר מדי שטיקים. איסבל המסגירה את עצמה למשטרה כדי להגן על הבת המטורפת שלה ב"אשת הברזל" היא דוגמה אחת טובה.
נחשוב על הקלישאה המאוסה בהמשך....
בקרוב.... החטאים חוזרים מהעבר... וזה יותר מחטא אחד....
לזכרך, קרלוטה שלי.....
ויליאם לוי, הבעל הבא שלי וזה כי אני אמרתי לו להיות שלי. אז הנה. אמרתי.
וגם דויד זפדה הוא בעלי החדש. הוא בתור שטיח רצפה לבעלי הראשון ולי.
בתגובה ל: אין לי מושג איך לקטלג את זה... מאת: nirdelanoche גם המשוגעים.
בקרוב.... החטאים חוזרים מהעבר... וזה יותר מחטא אחד....
לזכרך, קרלוטה שלי.....
ויליאם לוי, הבעל הבא שלי וזה כי אני אמרתי לו להיות שלי. אז הנה. אמרתי.
וגם דויד זפדה הוא בעלי החדש. הוא בתור שטיח רצפה לבעלי הראשון ולי.
בתגובה ל: ואגב, לא רק הילדים הם גלאי אמ........ מאת: nirdelanoche למשל, האבא של אלונסו ב"אויבת יקרה" שישר קלט את שרה ולורנה (אם כי הוא גם פסיכולוג) או הסבתא של איבו ב"בובה פראית"...
אולי אפשר לתאר את זה כמי שנחשב לטהור לב ועם זאת לא מקשיבים לו (כי הוא ילד, כי הוא זקן, כי הוא משוגע). זה לפעמים גם תקף לגבי בע"ח, בעיקר כלבים.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: ואגב, לא רק הילדים הם גלאי אמ........ מאת: nirdelanoche טובים לרעים. גם אזור מעל החיים ועל המוות ואפילו קוקו הקטן מכישוף ידעו להיות נחמדים לדמויות טובות גם כשהם זרים ולנבוח בכעס על הרעים גם כשהם חיים איתם באותו בית.
אגב גם השיכורים הם גלאי אמת. וגם זאת קלישאה נכנס יין יצא סוד, למרות שזאת לא קלישאה אגדית זה קורה גם במציאות.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole והיא נכנסה להריון כדי שלא יתגרש. פדריקו היה כל כך חלש שלא היה לו אומץ להפר אירוסין ולהשאיר כלה נטושה. ההריון בא אחר כך כשהוא למד להכיר את המכשפה שהוא התחתן איתה.
גם גיבורות טובות גונבות נשיקות או ליתר דיוק מזייפות נשיקות מול היריב שלפעמים הוא טוב והוא מנוצל שהן כדי להרגיז את הגיבור הטוב מתנשקים עם אחר מול הפנים שלו כדי שיתייאש או כדי שיקנא. לרוב היריב לא יודע שגם היריב שלו נמצא בחדר והם מקבלים הנאה מהנשיקה המזוייפת וכואבים לגלות את הסיבה לכך ולהרגיש מנוצלים. אם מדובר בגיבור טוב, הוא יסלח על זה ורק יבקש בנימוס שלא ינצלו אותו. דוגמאות פיורלה שנישקה את לואיס אלברטו מול אנדרס, וסנדרה שנישקה את פליפה מול הורסיו, למרות שאז מדובר בדמויות משניות.
ולגבי מישל זאת לא דוגמא טובה כי בלבןהיא תאושפז שוב ולא תמות כך שלא יפטרו ממנה בצורה אחרת מאשר בפעם הראשונה.
ועניין הגופה נכון גם לגבי הגיבור שלא יכול למות וגם דמויות טובות משניות שנעלמות כמו וולנטינה מהסערה, למרות ששם הצופים ידעו שהיא בחיים. אין גופה אין מת זה כלל ברזל בטלנובלות, אפילו כשדונה ברברה מאכילה את התנין הפרטי בגופות של אויביה, עדיין נשארים חלק מהגופה. ובניגוד לתנינים בחתולה פראית שבלעו את אווה שלמה ולא נשאר ממנה שום שריד לקבורה, התנין של דונה ברברה משאיר את היד עם הטבעת בתוך הנהר. וגם בהסערה בלבן ימצאו שאריות של אדלמירה לאחר שהתנינים יוכלו אותה.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: האמת היא שלאונור כבר הייתה נשואה לפדריקו מאת: EVGLEV בחבקי אותי חזק הרופא שניתח את הגיבורה כן הצליח לזכות באהבתה של הגיבורה העיוורת שהוא ניתח, רק שאחרי הזה הרשע רצח אותה כמו שהוא רצח את אהובה הקודם של אותה דמות. וכך זה לא נמשך. אך לא הייתה לדמות העיוורת דמות שליבה שייך לה, כי אותו אדם שליבה היה שייך לו נרצח לפני 15 שנה וכך הרופא יכול היה גם להיכנס לליבה הפצוע. אך הרשע כמובן לא נתן לזה להמשיך.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole
ואולי זה לא מפתיע ששכחנו דווקא את קלישאת אובדן הזיכרון - שנפוצה בטלנובלות וגם בדרמות הקוריאניות
וכמובן, כמו במקרה של הקלישאות האחרות, יש אנשים שבשבילם זו מציאות ולא קלישאה - למשל החותרת יסמין פיינגולד שטבעה במימי הירקון, נפצעה ואיבדה את יכולת הדיבור והזיכרון. מאז היא עברה תהליך שיקום ארוך ומפרך שראוי להערצה
בתגובה ל: האמת ששכחנו קלישאה אחת מאת: iDana גם כי לרוב היא נכנסת גם בשביל להאריך את הסדרות וגם כי זה פשוט...... לא רוצים לעבור עם הדמות התאהבות שנייה שוב אחרי שהתאהבה פעם אחת ועד שקרה הדונגו דונגו וכל הסיפור הזה שוב פעם לסבול את זה.
הדוגמה הכי טובה- סלסטה מאבדת את זכרונה ב"סלסטה תמיד סלסטה".
בקרוב.... החטאים חוזרים מהעבר... וזה יותר מחטא אחד....
לזכרך, קרלוטה שלי.....
ויליאם לוי, הבעל הבא שלי וזה כי אני אמרתי לו להיות שלי. אז הנה. אמרתי.
וגם דויד זפדה הוא בעלי החדש. הוא בתור שטיח רצפה לבעלי הראשון ולי.
בתגובה ל: האמת ששכחנו קלישאה אחת מאת: iDana בהחלט קלישאה קלישאתית ביותר! נראה לי שאני אעדכן את המילון אחרי הסקר הזה, יש לי הרגשה שעוד קלישאות יצוצו להן...
כמו פיצול אישיות, גם איבוד זיכרון היא תופעה שנפוצה הרבה יותר בספרים, בסרטים ובטלויזיה מאשר במציאות... לא הכרתי את המקרה של יסמין פיינגולד עד עכשיו אבל אני מכירה סיפור מפורסם אחר של איבוד זיכרון, זה של יואב קוטנר שאיבד את זיכרונו (לצמיתות) אחרי תאונת סקי בשוויץ לפני גיוסו לצה"ל ולמעשה נולד מחדש לאחר התאונה.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: האמת ששכחנו קלישאה אחת מאת: iDana ואני חושבת שהפקטור הוא - מדוע השתמשו בכלי העלילתי הזה? אם זה רק כדי להוסיף עוד סיבוך לעלילה אז זו קלישאה אבל אם זה חלק מהעלילה כי זה מהותי לסיפור זה משהו אחר.
אני למשל בחרתי ב"תרגיל הבטן" כקלישאה המאוסה עלי ביותר, אבל מאוד אהבתי את "הגורל שלה" ששם תרגיל הבטן של נאזרה היה הטריגר שהניע את כל העלילה. בנובלה הזו נאזרה זייפה הריון כדי לכבול אליה את ז'ה קרלוס שנפרד מאישתו כדי להתחתן איתה וגם חטפה תינוקת כדי שתשמש לה כבת שהיא כביכול ילדה כי היא עצמה הייתה עקרה. אז יש פה כביכול כמה קלישאות יחד (תרגיל הבטן, האמא היא לא באמת האמא, עקרות מול פוריות...) אבל במקרה הזה אלו לא קלישאות כי זה הסיפור עצמו, מכאן הכל מתחיל. לעומת זאת, כשמוסיפים את קו העלילה של תרגיל הבטן רק כדי להוסיף עוד מכשול חדש בפני זוג אוהבים אז זו קלישאה. ב"גורל שלה" הדבר היחיד שהיה קלישאתי בעיני היה סיפור החטיפה של דודה, לא מפני שחטיפות הן קלישאתיות, הן לא כאלו נפוצות בטלנובלות ולמרבה הצער, הן כן נפוצות בברזיל, אבל זה היה סתם סיבוך עלילתי מיותר בעיני. לעומת זאת ב"יומן חיים" (ספויילר כללי בלבן): החטיפה הייתה משמעותית בעיני כי היא היתה השיא של הסיפור של טרזה ומשפחתה.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: אגב... זה גרם לי לחשוב מה בעצם הופך קלישאה לקלישאה מאת: asole ללא תוכן
בתגובה ל: אגב... זה גרם לי לחשוב מה בעצם הופך קלישאה לקלישאה מאת: asole הם כמעט תמיד מה שהבונה את העלילה ולא סתם מאריך אותה. לגיבורים הראשיים של הטלנובלות יש נטיות פלוליניות של להישבר ולא להקשיב. אבל בדרך כלל יש לכך השלכה כמו נישואין עם אנשים לא אהובים ואז זה סיפור שלם. כך שנדיר שאי ההבנות תהיינה רק כדי להאריך את העלילה.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: האמת שהאי הבנות ולפעמים הציטוטים מאחורי הדלת מאת: EVGLEV אבל השאלה היא אם הקו הזה היה בכלל מהותי או שהוא עוד טוויסט שחוק וקלישאי שמטרתו (נניח) להרחיק את האוהבים זה מזה? קח לדוגמא את "בובה פראית" - כמה פעמים אפשר לראות את איבו ומילי רבים בגלל איזו אי הבנה וקפיצה למסקנות מטופשות? אי ההבנות וצירופי המקרים הם לא בהכרח קלישאות, מה שהופך אותם לקלישאות זה: א. המינון ב. כשהמטרה שלהם היא סתם לסבך ללא צורך את הסיפור. אז נכון שכל אי הבנה יוצרת קו עלילה נוסף אבל זה אם זה סתם עוד לופ מיותר בדרך אז זו קלישאה ואם זה משהו שיוצר פניה מהותית בסיפור או שזה חיוני לעלילה ולהבנת הדמויות אז זה כלי תסריטאי לגיטימי. נישואין עם אנשים לא אהובים זו קלישאה בפני עצמה (שוב, תלוי איך כמה ולמה, אבל די נשבר לי מהקטע הזה של גיבורים קורבניים שמחליטים להתחתן עם מישהו שהם לא אוהבים רק מתוך תחושת חובה או הכרת תודה בעוד שהם נמקים מאהבה למישהו אחר...).
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole זה ממש מרגיז שבגלל אי הבנה הזוג הראשי מופרד לאורך פרקים ארוכים...לשמחתי, בסדרות הקוריאניות אין הרבה אי הבנות ואם יש אז הן מובהרות תוך פרק אחד בלבד או כבר מיד באותו הפרק
בתגובה ל: אני בחרתי באי הבנות מאת: MyGirl אי ההבנות המיותרות הם מסוג הדברים שיכולים להוציא אותך מהדעת בעת הצפיה - למה הגיבורים נחושים בדעתם להיות כל כך סתומים? למה הם תמיד ממהרים לקפוץ למסקנות הכי פסימיות? ולמה יש להם תמיד כל כך מעט אמון האחד בשני?
אחד הקטעים שמאוד אהבתי ב"האנה יורי דאנגו" היפנית בלבן אבל רק ל-HYD, לא ל-BOF: זה הקטע שבו למרות שמאקינו רואה את שיגרו (היורשת העשירה שהייתה אמורה להתחתן עם הגיבור והייתה מאוהבת בו, תואמת מונקי) גוהרת על דומיוג'י במיטה שלו בסצינה מאוד מחשידה ולמרות שאחר כך שיגרו מספרת לה שהיא ודומיוג'י קיימו יחסי מין וזו הייתה היוזמה שלו, ולמרות שמאקינו מתפוצצת מעצבים היא לא מנתקת את היחסים עם דומיוג'י בלי להסביר לו למה (כמו שגיבורות קלישאתיות תמיד עושות), היא עדיין מודיעה לבחור השני שמאוהב בה (האנאזאווה רוי, תואם ג'י הו) שהיא לא מסוגלת להחזיר לו אהבה והיא נשארת עם דומיוג'י למרות שהיא עצבנית מכל העסק... ומהר מאוד, לפני שמאקינו מספיקה לפתח אולקוס, שיגרו מספרת לה את האמת. אני הייתי יותר מאושרת אם מאקינו הייתה מדברת על זה עם דומיוג'י אבל כל כך שמחתי שזו הייתה התנהגות לא קלישאתית של גיבורה בסיטואציה קלישאתית (ושהיא לא הייתה פוסטמה!) שהחלקתי את זה... סוף
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole ישנו מקרה אחד (וליתר דיוק: מקרה כפול), שבו העיוורון לא היה בכלל קלישאתי. אני מתכוונת כמובן, לז'אטובה ופלור הנפלאים מ"אמריקה". העיוורון שלהם היה למעשה ריאליסטי- בא כדי להמחיש את ההתמודדות והקשיים, שיש לעיוורים בחיים האמיתיים.
בתגובה ל: בקשר לעיוורון טלנובלי: מאת: ההרצליינית זה היה אחד מקווי העלילה הנורמלים היחידים בסדרה הזו יחד עם הרומן של ז'אטובה ו-ורה... וסתם כי נחמד להזכר, הנה השיר שלהם (של ורה וזאטובה):
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: ולסקר החדש... סקר הקלישאות מאת: asole חייבת להזכיר כאן את "נשות אפריסיו" הסדרה שאמרה קישתא לקלישאות כי באחד הפרקים אני זוכרת שדיברו על קשרי דם ובסוף הפרק במנולוג של ננה היא הסבירה שהדם לא מרגיש שום דבר אלא דווקא האהבה , הטיפול, הדאגה והחמלה אלו הם שיוצרים את הקשר בין ההורים לילדים.
אלוהים נתן לנו שתי אוזניים ופה אחד כדי שיותר נקשיב ופחות נדבר.
בתגובה ל: קשר דם מאת: tami_y ולדעתי גם אלנה מ"יומן חיים" תסכים איתה!
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: אני מסכימה עם ננה... מאת: asole אבל הכי מעצבן אותי זה כנראה קשר הדם. אבל גם לא בטוח, אני עוד צריכה להתבשל על זה.
בכל מקרה בסדרות המציאותיות כגון לחיות את החיים, נשים מאוהבות ויומן החיים אפשר לראות שהקשר הדם הוא בולשיט אחד גדול ודווקא ההורים המאמצים הם הורים היותר טובים (אלנה מיומן החיים ומנשים מאוהבות, מרדונה מלחיות את החיים לעומת מרתה מיומן החיים, אינגריד ומרקוס מלחיות את החיים למרות שמרקוס הוא לא בדיוק אבא רע ומרושע אבל מצד שני הוא נטש את הבן שלו וגם לא רצה להסתכל על הבן של דורה)
אלוהים נתן לנו שתי אוזניים ופה אחד כדי שיותר נקשיב ופחות נדבר.
בתגובה ל: הקלישאה שהכי הרבה משתמשים בה היא ההריון המזויף מאת: tami_y שהיתה אם מאוד אוהבת ומסורה ללארה שלא הייתה סתם בת מאומצת אלא הבת של בעלה עם חברתה/אויבתה. גם היא עצמה גודלה באהבה רבה על ידי אדם שלא היה אביה האמיתי. לא הערכתי את סילני כבנאדם, היא הייתה בעיני אישה עלובה למדי אבל גם היא הייתה אם אוהבת מאוד להאליי. לעומת זאת פלורה הייתה אם איומה לביתה הביולוגית וגם יולנדה הייתה אם גרועה לסידה ולאונרדו היה אב גרוע לשני ילדיו בעוד שאאוגוסטו סזאר ואליאס היו אבות נהדרים לשיווה (למרות שלא ידוע מי מהם הוא האב, אם בכלל... יש מצב שזה היה הארגנטינאי או מאהב אחר) ושיווה עצמו לקח על עצמו את תפקיד האב של הבת של מריאנה. אני בטוחה שגם אורלנדו יהיה אב נהדר לבן (או לבת? מה זה היה בסוף?) של סאו והאליי ממש כפי שהיה לו היה זה בנו האמיתי (אם כי יש מצב שהוא יפנק אותו קשות!). עוד זוג הורים מזעזעים היו אמיליניה וגורזל שהזניחו את הילדים שלהם ובסוף ממש נטשו אותם והילדים הלכו לגור עם גרייסי ודאמיאו שהפכו להוריהם המאמצים. היו כמובן גם הורים ביולוגים נהדרים בסדרה (למשל קופולה וביתו קתרינה) אבל יחסית התמה הזו שהורים לא ביולוגים יכולים להיות עדיפים אלפי מונים על הורים ביולוגים מהדהדת שוב ושוב בנובלה הזו. היו גם הורים שאהבו את הילדים שלהם אבל הזיקו להם בכל זאת, כמו רומילדו רוסה ואירני. הו, ושכחתי את האבא הלטאתי של דודי במיניין האבות הביולוגים האיומים! ודיווה כמובן אם מזעזעת שנטשה את הבן שלה כדי לשחק בגרילה עם המאהב שלה. לא אהבתי את קו העלילה שבו היא ניסתה לכפר ולהתקרב אליו, לאישה כמוה לדעתי אין כפרה וחבל מאוד שהוא ושני האבות שלו סלחו לה.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: מוסיפה את דונטלה מ"ללא ספק" מאת: asole כמו ההריון מגבר אחר.
אלוהים נתן לנו שתי אוזניים ופה אחד כדי שיותר נקשיב ופחות נדבר.
בתגובה ל: גם שם הופיעו מספר קלישאות מאת: tami_y כמו בתשוקות האיכותית עקפו בצורה מושלמת את הקלישאה של אי הבנות בצורה שלא ראיתי באף טלנובלה. אבל לעומת זאת הכניסו את הקלישאה של החלפת תינוק בתינוק מת וחטיפת הבן של הגיבורה.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: גם שם הופיעו מספר קלישאות מאת: tami_y אבל מכיוון שהעלילה הייתה כל כך מקורית ומבריקה בעיני לא שמתי בכלל לב לקלישאות וגם החורים בעלילה (שלהם דווקא שמתי לב...) פחות הציקו לי בגלל זה (אם כי חבל לי שלא תיקנו אותם כי זה בכל זאת זה פגם בסדרה ולא היה משהו שעם קצת מחשבה לא היה אפשר לסדר).
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: מוסיפה את דונטלה מ"ללא ספק" מאת: asole ...מיה היא הבת המאומצת של טרזה ומרקוס, אבל הם מרעיפים עליה אהבה, כמו שהם מרעיפים על 2 בנותיהן הביולוגיות, לוסיאנה ואיזבל (ואם תשאלו את איזבל, אז היא תגיד לכם, שהם מרעיפים על מיה אהבה, יותר מאשר הם מרעיפים עליה. אבל זה רק לדעת איזבל).
בתגובה ל: הקלישאה שהכי הרבה משתמשים בה היא ההריון המזויף מאת: tami_y בעיקר לאור השימוש הכל כך לא במקום שלו באשת הברזל. אבל דווקא רציתי להצביע לאחר של חטיפת תינוקות של הגיבורה הראשית. אבל אז בעצם זה לא אחר, אלא קשר דם, כי תמיד יוצא שהתינוקת או הילדה לאחר שהיא גדלה, מגיעה במקרה לאימה המיוסרת ומתיידדת אם היא כבר גדלה, ואם היא תינוקת אז האם זוכה להניק את ביתה או בנה בלי לדעת זאת ומרגישה משהו מיוחד כלפי התינוק הזר ולכאורה מפצה איתו על התינוק האבוד שלה, אך למעשה היא נקשרת לאותו תינוק במיוחד. כך שחצי קלישאה זה חטיפת הפאות מהגיבורה ולא שהגיבורה היא החטופה עצמה, אז החצי קלישאה הוא באמת אחר, אבל החצי השני של הקלישאה זה כבר קשר דם, כי באיזשהו אופן נוצר קשר בין האם לבת בדרך כלל, כי לרוב הגיבורות הראשיות יולדות בנות. למרות שבעצם בהסערה יש רק את החצי הראשון של הקלישאה כי חוטפים תינוקת, אבל האם בעצמה במצב רע מאוד שלא מאפשר לא לחפש את ביתה ולא להיקשר לתינוקת.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: גם אני חושב שהריון מזוייף זה הכי מעצבן מאת: EVGLEV נכנסת גם תחת המיטריה של "חילופי הורים". לפעמים ההורה המגדל הוא לא ההורה הביולוגי כי הילד הוא תוצאה של בגידה שהוא לא תמיד מודע לה, לפעמים הילד מאומץ ולפעמים הוא הוחלף (בטעות או שלא בטעות) בלידה ולפעמים הוא נחטף, כמו במקרה של "שקרים" או "הגורל שלה"... לפחות ב"הגורל שלה" אין את הקטע הזה של "קשר הדם", כשדו קרמו מתיידדת עם איזבל היא עושה זאת בכוונה כי היא כבר יודעת שהיא הבת שלה. נדמה לי שקודם לכן היא דיברה איתה בטלפון וחשבה שהיא נחמדה אבל לא יותר מכך.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: חטיפת התינוקות מאת: asole ...נזארה- למרות רשעותה- גידלה באהבה רבה, את "הבת" החטופה שלה (איזבל). להבדיל מהרשעיות הקלאסיות, שלא אוהבות את הילדים המזויפים, ש"נחתו" עליהן.
בתגובה ל: חטיפת התינוקות מאת: asole חוזר לאימו עוד בהיותו תינוק. וגם בסוד של אהבה, איפה שהילדה גדלה עם אם חורגת מהגהינום היא ידעה שהיא לא אימה וברחה ממנה כדי לחפש את הוריה האמיתיים. וגם לפעמים חוטפים את התינוקות לא מיד לאחר הלידה אלא כשהם עודם תינוקות ולפעמים מיד לאחר הלידה.
כך שזה בין קלישאה לקלישאה בין חילופי הורים וקשר דם.
אגב חשבתי שאהבה מנצחת כמו גם גירסאותיה הקודמות היא דוגמא בודדה לטלנובלה קלאסית בה קשר הדם לא מדבר, אלא מדבר הפוך, כי האם דווקא סולדת מביתה כששתיהן לא יודעות את האמת, אבל למעשה אני חושש שאני ממהר לקבוע כי ייתכן שדווקא מצד האב קשר הדם מדבר, ואמנם בתור אב כומר הוא לכולם, הוא וביתו דווקא מאוד התרגשו לדבר זה עם זו והשיחה עזרה להם מאוד. וייתכן שקשר הדם ידבר במקרה האב ולא במקרה האם. אם כי שנאה ממבט ראשון או במקרה הזה אנטיפאתיה ממבט ראשון, שבעצם לא ממש ממבט ראשון היא גם קלישאה, ומה שנדיר באמת זה שום קשר מיוחד במקרה כזה, כמו בין דונטלה להאלי בללא ספק שלא הייתה לא חיבה מיוחדת ולא שנאה מיוחדת וקשר הדם לא דיבר לא בצורתו האמיתית ולא בצורתו ההפוכה.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: העניין הוא שלפעמים חילופי הורים הם קצרי טווח והילד מאת: EVGLEV גם ב"הגורל שלה" שהזכרתי קודם קשר הדם לא היה חשוב במיוחד, דו קרמו חשבה שהבחורה החדשה במסעדה איתה היא דיברה בטלפון ממש סימפטית אבל לא יותר מזה. כשהיא פגשה אותה פנים אל מול פנים היא כבר ידעה שזו הבת שלה והיא יזמה את הפגישה (אם כי לאיזבל זו נראתה כמו פגישה מקרית עם האמא הנחמדה של הקולגה שלה בעבודה). גם לאונרדו לא הרגיש קשר דם לאביו הביולוגי, רב המשרתים אלפרד, והיה לגמרי בשוק שהוא גילה שהוא אביו.
גם ב"יומן חיים" הדם לא דיבר. כשלאו נפגש עם קלרה לראשונה הוא ראה בה ילדה חמודה וחברה של פרנסיסקו, זו הייתה דווקא אוליביה שחיברה את חלקי הפזל והבינה שקלרה היא הבת האובדת.
ב"בליסימה" היה מקרה הפוך של תיעוב (אם כי "בליסימה" בעיני ממש לא מייצגת את הברזילאיות בכבוד...). ביאה תמיד שנאה את ויטוריה וגם כשהיא גילתה שהיא הבת שלה היא המשיכה לשנוא אותה. אבל זה אופייני לרשעים, לא ממש אכפת להם מצאצאיהם הלא חוקיים (וגם מהחוקיים לא תמיד...). גם לאטיליו מ"לילות מריאנה" לא ממש הזיז שאיגנסיו הוא הבן שלו, מבחינתו הוא היה יריב על ליבה של האישה אותה אהב.
פורום ריאלטיסטים: אין כמו ריאליטי כדי לשכוח קצת מהמציאות http://www.agenda.co.il/747/forum/ י all we are saying is give kisso a chance
בתגובה ל: תוצאות סקר ארוחת הערב מאת: asole אם כי 17 קולות לעומת 104 לאופציית האחר זה כלום. ולמעשה רק חמישה ציינו את בחירתם כך ש-99 קולות לא ברור למי. ובאמת אי אפשר היה לנבא מי יזכה בסקר כזה. ולשם שינוי אפילו לא הצבעתי לסיבילה אלא לאיזבל במקום השישי.
שלושת הראשונים ממש צמודים. בכל מקרה טוב שלמרות שכמעט חצי למעשה הצביעו לאחר לפחות כל דמות קיבלה קולות.
ונראה שהמערה של הסיבילה תהיה מלאה.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: תוצאות סקר ארוחת הערב מאת: asole אמנם לו נמעו מהן אך שינו את המבנה. הראשונה היא אובדן זיכרון, שאמנם וולנטינה איבדה את זיכרונה ולא ידעה מי היא, אך היא רק איבדה זיכרון וגם זה לא היה כתוצאה ממכה אלא כתוצאה מהפלה טבעית ולא היה סיפור של מרמים אותה כי היא לא זוכרת והיא לא התחילה מדף חלק כי היו לה זיכרונות עמומים מסנטוס ומריה טרסה ובמיוחד שנאה ופחד ממריה טרסה שהשם הזה עורר בה איימה. כתבתי בפורום הרוסי שלא הייתה אמנזיה, אך תיקנו אותי שאם היא לא זוכרת זאת אמנזיה. אך בהחלט לא היה דף חלק ולאמנזיה נוספו דברים. גם אובדן הזיכרון עד עכשיו של מריה טרסה היו אמנם לכאורה מקרה קלאסי של חוסר זיכרון לאחר תאונה, אך היא למעשה איבדה את הכול גם את הגוף, גם את הקול וגם את הזיכרון כ שהאמנזיה הייתה חלק מתאונה אכזרית וגם כאן לא ניסו לרמות אותה וגם היא הייתה חסרת אונים ולא יכלה לחפש את עברה. ומהר מאוד נני מצאה אותה ועזרה לה.
עוד דבר היא ההתעלפות שאני לא זוכר אם מריה טרסה התעלפה כשהייתה בהריון, כנראה שכן, אך לא להרבה זמן, וזה גם היה לאחר עבודה קשה וזה היה הגיוני והיא התאוששה מהר והייתה רק חלשה ואף אחד לא חשד שהיא בהריון. אלא לאחר מכן בשיחה עם נני, נני אמרה איך היא נראית ותוך כדי ציון שמה לב שהיא למעשה מציינת תסמינים של הריון.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.
בתגובה ל: תוצאות סקר ארוחת הערב מאת: asole אני חשבתי ללכת על ההריון המדומה, אבל חשבתי על אופציית אחר בתוך צלע שלישית רעה או מקולקת. שמאוד הפריע לה באהבה נושכת שטרחו להשחיר את היריבים חוץ ממירנדה בסוף. את רוקי הפכו זמנית למתנשא ולאדם שהאגו עלה לראש ומוכן אפילו להרוס הופעה שנועדה לגמילה של אחיה של אהובתו למרות שהוא התחרט בסוף. וגם הגניקולולג שהתאהב בסופיה התפתה להיות שותף של קמילה להפריד ביניהם ושקר לגבי ההריון הקשה והרחיק את סופיה ממשפחת ברנרדו. הקפידו להרוס את התדמית לאנשים טובים שהיו יריבים וזאת לא הסדרה היחידה. הרבה פעמים כשיש צלע שלישית טובה דואגים לקלקל אותה כמו שעשו עם הרנן בים של אהבה שהפכו אותו למפלצת. גם בגבריאלה מרטינה נראתה בסדר גמור אבל בסוף התברר שוורוניקה הייתה מלאך לעומתה. גם בבובה פראית פלוןרנסיה הדמות של פאולה קרום הייתה טובה ושברירית ואפילו מילי ירדה לרמה נמוכה כדי להתחרות בה, אבל מהר מאוד דאגו הלרוס את התמדמית שלה ולהפוך אותה למתנשאת ששופכת מלח על הפצעים וסנובית, בסוף כמובן היא חזרה להיות מתוקה. גם בדונה ברברה סנטוס היה כל כך עלוב, שהפכו את גונסלו לשטן כדי להפוך את סנטוס לראוי למריסלה כשבהתחלה גונסלו היה טוב.
מדוע כלב זו קללה. כלבים נאמנים וטובים. להגיד על אדם שהוא כלב זה כמו להגיד עליו שהוא מלאך.