כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ?
|
|
כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ?
פורסם לפני
2799 ימים
מאת ארנון גלבוע
סה"כ תגובות: 9
תגובה אחרונה לפני: 2796 ימים
בהמשך לדיון של נתי, מעניינות אותי ספציפית השאלות הכמותיות, שכן כדי להחזיק סצינה מקומית בחיים לא מספיק להוריד אלבומים חדשים מאתרי שיתוף ולהאזין להם בבית. המוזיקאים בצד השני צריכים את המרשרשים שלכם כדי להשאר כאן ולהמשיך ליצור.
1. לאילו הופעות ג'אז ישראלי הלכתם בשנה האחרונה? הבאתם איתכם אנשים נוספים? 2. מתי לאחרונה המלצתם בפורום/פייסבוק/בלוג על מוזיקאי/אלבום ג'אז ישראלי חדש? 3. איזה אלבומי ג'אז ישראלי רכשתם בשנים האחרונות במחיר מלא? 4. האם השתדלתם לרכוש דיגיטלית/ישירות מהאומן ולא דרך חנות, כדי למקסם את הכנסותיו?
אני מנסה כרגע לפתח מודל יצרן-צרכן פשוט יעיל והוגן למוזיקאים ואמנים בתחומי יצירה לא פופולרים, ואשמח לאינפוט שלכם. המודל הוא הרחבה מתבקשת של אתרים כמו kickstarter ו-headstart כדי לייצר הכנסה יציבה שמבוססת על קהל תומכים.
הרעיון הבסיסי של המודל הוא למשל: הצרכן ארנון אוהב את המוזיקאי שי ומאמין ביצירה שלו, לכן ארנון ישמח להעביר מדי חודש סכום צנוע ביותר של X שקלים לחשבון ה-paypal של שי (נגיד בהתחייבות לשנה, עם אפשרות לחידוש בסיומה). בהתאם לגובה הסכום, המודל יאפשר לשי לצ'פר את ארנון במוזיקה חדשה, אלבומים, כניסה להופעות וכד'. שי יוכל לדעת בקליק אחד את ההכנסה הצפוייה לו בחודשי השנה הקרובה מקהל התומכים, ובהתאם לכך לתכנן נכון את חלוקת זמנו בין חיי יצירה ופרנסת דיי ג'וב.
מישהו מכיר ויודע אם מודל כזה פעיל ומצליח אצל מוזיקאים במקומות אחרים בעולם?
|
|
|
|
בהמשך לדיון של נתי, מעניינות אותי ספציפית השאלות הכמותיות, שכן כדי להחזיק סצינה מקומית בחיים לא מספיק להוריד אלבומים חדשים מאתרי שיתוף ולהאזין להם בבית. המוזיקאים בצד השני צריכים את המרשרשים שלכם כדי להשאר כאן ולהמשיך ליצור.
1. לאילו הופעות ג'אז ישראלי הלכתם בשנה האחרונה? הבאתם איתכם אנשים נוספים? 2. מתי לאחרונה המלצתם בפורום/פייסבוק/בלוג על מוזיקאי/אלבום ג'אז ישראלי חדש? 3. איזה אלבומי ג'אז ישראלי רכשתם בשנים האחרונות במחיר מלא? 4. האם השתדלתם לרכוש דיגיטלית/ישירות מהאומן ולא דרך חנות, כדי למקסם את הכנסותיו?
אני מנסה כרגע לפתח מודל יצרן-צרכן פשוט יעיל והוגן למוזיקאים ואמנים בתחומי יצירה לא פופולרים, ואשמח לאינפוט שלכם. המודל הוא הרחבה מתבקשת של אתרים כמו kickstarter ו-headstart כדי לייצר הכנסה יציבה שמבוססת על קהל תומכים.
הרעיון הבסיסי של המודל הוא למשל: הצרכן ארנון אוהב את המוזיקאי שי ומאמין ביצירה שלו, לכן ארנון ישמח להעביר מדי חודש סכום צנוע ביותר של X שקלים לחשבון ה-paypal של שי (נגיד בהתחייבות לשנה, עם אפשרות לחידוש בסיומה). בהתאם לגובה הסכום, המודל יאפשר לשי לצ'פר את ארנון במוזיקה חדשה, אלבומים, כניסה להופעות וכד'. שי יוכל לדעת בקליק אחד את ההכנסה הצפוייה לו בחודשי השנה הקרובה מקהל התומכים, ובהתאם לכך לתכנן נכון את חלוקת זמנו בין חיי יצירה ופרנסת דיי ג'וב.
מישהו מכיר ויודע אם מודל כזה פעיל ומצליח אצל מוזיקאים במקומות אחרים בעולם?
אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק. (ג'ורג' ברנרד שואו, 1856-1950)
|
|
בתגובה ל: כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ? מאת: ארנון גלבועאני שומע המון חומרים של אומנים שעובדים כאן- את רובם המכריע אני מקבל בצורת קבצים מהאומנים עצמם. כך שאין לי חלק סטטיסטי של "כמה קניתי", לגבי הופעות לצערי אני מספיק רק קמצוץ ממה שאני רוצה/ מוזמן לראות. למה? אני ממש לא רוצה לפתוח דיון על זה אבל בוא נגיד שכדי לקיים את התא שלי בכבוד אני צריך לעבוד בעבודות נוספות מעבר להתעסקות בג'אז בשעות שלוקחות ממני הרבה אפשרויות לראות מופעים. בכל מקרה, אני מנסה בכל הזדמנות לתת במה לאומנים שגדלו כאן, בין אם נמצאים בארץ או לא, ואני לא חושב שקשה למצוא דוגמאות. (תציץ במה קורה מיום שישי הקרוב עד יום שישי הבא כדוגמא). אז כן הסצנה חשובה לי.
|
|
בתגובה ל: ארנון, לי אישית קשה לענות על השאלות האלה כצרכן מאת: ניצן קרמר יש למצוא פתרונות לפיתוח ויצירת ציבור צרכנים של הג'אז הישראלי. נושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת: החינוך בגיל הרך. מישהו כאן הזכיר את הסצינות המפותחות של הג'אז באירופה, והוא צודק! יש לכך סיבות מושרשות היטב. אחת מהן היא נושא החינוך בגיל הרך. לדוגמה: כאשר הטלוויזיה האירופאית מקרינה תכניות ילדים פופולריות עם פס קול בסגנון ביבופ, ג'אז יתפס אצל הילד כדבר טבעי, חיובי, מוכר ואהוב. הוא גדל איתו, והקונוטציות שלו הן בד"כ חיוביות לגביו. ילד שגדל כך ישאף לשמר את הצלילים האהובים והמוכרים של שנות ילדותו וסיכוי טוב שיהפוך ברבות הימים לצרכן ג'אז אדוק. נושא שני הוא המיתוג של הג'אז בישראל, נושא שכולנו אמונים עליו כשגריריו. קצרה היריעה כאן אך רק אומר שלדעתי האידיאליזציה של הג'אז וכריכתו בערכים הומניים היא אחת הדרכים לשימורו פיתוחו והשבחת ציבור צרכניו בעתיד.
|
|
בתגובה ל: כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ? מאת: ארנון גלבועלפני שאאשים את החינוך הקלוקל, את הקהל שלא מגיע וכמובן את הכיבוש, אני "מאשים" את המוסיקאים ואת החינוך המוסיקאי שהם מקבלים. מוסיקאים רבים עדיין שוגים באשליות שאם הם יהיו מוסיקאים מעולים - הם יגיעו לתודעה הציבורית ויקבלו את הכרת התודה המגיעה להם. אם זה לא קורה - אז הם מאשימים את כל העולם - אנשי התעשייה הנגועים בשחיתות, מנהלי מועדונים תאבי בצע, את הקהל הלטאנטי שלנו וכמובן - את הכיבוש. אממה, אם המוסיקאים לא יפנימו שהם בעלי עסק והעסק שלהם הוא מוסיקה, ויטפלו בעסק שלהם כמו בעסק - כולל השקעה בתשתיות, בקשרי עסק-לקוח, בהתחשבות בלקוחות, בפרסום, שיווק יח,צ וכו' (ואפשר לעשות הכל/הרוב לבד, לא צריך בשביל זה אנשי מקצוע) - לא יהיו להם לקוחות "אדוקים" - כאלה שימהרו לקנות את הדיסקים שלהם, יגיעו להופעות שלהם וכמובן לא יהיו להם כאלה שיהיו מוכנים להשקיע, כמו שהציע ארנון, מראש ביצירת המוסיקה שלהם.
|
|
בתגובה ל: אני חושב מעט אחרת מאת: ברק ויס זה כפי הנראה שאוב מהתפיסה שג'אז הוא סוג של אמנות ולא סוג של פרנסה.. כמובן היות והתעשייה צחה כטלית, בעלי המועדונים תורמים כספים בסתר לבתי היתומים, וצריך רק לגרד את תור הזהב של קהל הביבופ הלטנטי - הרי שדבריך סוגים בשושנים.
|
|
בתגובה ל: כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ? מאת: ארנון גלבועסוג של מועדון חברים, תשלום חודשי קבוע ולא גבוה, ובתמורה מוסיקה חדשה חינם והטבות נוספות - הנחות בהופעות, מרצ'נדייז. כל הפרטים כאן. אין לי מושג אם המודל הזה מצליח במקרה שלו, אבל אם זה מעיד על משהו אז אני, המעריץ מס' 1 של הבחור ברדיוס הקרוב, לא נרשמתי. הסיבות - גם ככה יש לי יותר מוסיקה שלו מזמן פנוי, מרצ' לא מעניין אותי, והופעות לא ממש רלוונטי. עדיין, המצפון קצת מציק בעניין...
|
|
בתגובה ל: כמה באמת חשוב לכם שתהיה סצינת ג'אז בארץ? מאת: ארנון גלבועעלה לתודעה לפני כחמש שש שנים כשמריה שניידר זכתה בגרמי עם האלבום שהיא הוציאה דרכם. שם בגדול, לכל אמן יש אנשים שנרשמים ותומכים, בין אם ספציפית בפרוייקט (דומה לקיקסטארטר) או למשהו יותר גלובלי (כמו שאתה מציע). האמת, אני לא מכיר הרבה אמנים שמוציאים דברים בכמות ואיכות שארצה להיות מנוי אליהם, אבל אני בהחלט תורם לפרוייקטים ספציפיים. וכן משתדל לקנות נגיד תוים או בוטלגים ישר מאתרי האמנים.
|
|
בתגובה ל: artistshare מאת: chiuaua ללא תוכן
אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק. (ג'ורג' ברנרד שואו, 1856-1950)
|
|
בתגובה ל: מדליק. בקיצ מאת: ארנון גלבוע ללא תוכן
אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק. (ג'ורג' ברנרד שואו, 1856-1950)
|
|
|
 |
מאמרי הקהילה
|