שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



The Art Of 3,4,5


The Art Of 3,4,5
פורסם לפני 2850 ימים     מאת בן אהרוני     סה"כ תגובות: 5     תגובה אחרונה לפני: 2847 ימים

זו אינה סדרה של טור חשבוני, אלא סדרה קטנה של 3 אלבומים מפתיעים של מיינסטרים ג'אז.
ולמה מפתיעים? יען כי צמד המילים מיינסטרים - בילי קובהאם, לא כ"כ מסתדר, בדר"כ.
אבל אם נביט אחורה בזמן נראה שקובהאם לא נולד פיוז'ניסט, הוא נעשה כזה עם הזמן. בראשית דרכו ניגן בהרכבים של הוראס סילבר, קני בארל, ג'ורג' בנסון המוקדם, רון קרטר, ג'וניור מאנס, וכמובן, לאחר מכן עם מיילס דייויס, מקלפלין / מהוישנו וקריירת סולו.
ישנם כאלו שרק השם שלו מעביר בהם צמרמורות של תיעוב, ישנם כאלו המעריצים את תיפופו, בכל מקרה הוא נחשב לאחד המתופפים המשפיעים ביותר בתחומם (תשאלו את דניס צ'יימברס, דייב ווקל, סטיב סמית' ווכד')וכישרונו אינו מוטל בספק. אלא שסגנונו הבומבסטי, הוירטואוזיות והאובר טכניות מרחיקים ממנו אוהבי ג'אז אניני טעם, מה עוד שבחירותיו המוסיקליות הן לפעמים אסון.
יחד עם זאת, קובהאם יודע להיות גם קשוב, מרוסן ונגן מיינסטרים כשהוא רק מחליט על כך.
והוא החליט ב- 2001 לצאת בסיבוב הופעות עם עוד 2 אייקונים בלתי מעורערים, קני בארון ורון קרטר, והקלטות מ- 2 הופעות הונצחו באלבום בשם The Art Of Three. זהו מיינסטרים משובח שמתחיל בסטנדרטים בגירסאות די ארוכות, סטלה עומדת זקופה מתחת לאור הירח במשך 11 דקות, עם סולואים נפלאים של ברון וגם קרטר, לאחר מכן עלי השלכת נושרים במשך 10 דקות תמימות, ובהמשך הדקה לחצות אורכת 8 דקות...השלושה מנגנים כיחידה אחת ואין מי ש"מוביל" את ההרכב, למשמע הקטעים הם נהנו מכל רגע.
וירא כי טוב, ב- 2004 יצא האלבום The Art Of Five. דונלד האריסון באלט, גאי בארקר הבריטי בחצוצרה ובעמדת הפסנתר והבס רוטציה - אריק ריד והפסנתרן הבריטי ג'וליאן ג'וזף, ורוברט הרסט ואורלנדו לה פלמינג בבס. בניגוד לאלבום הקודם, כאן מרבית הקטעים, למעט אחד, מקוריים של חברי ההרכב.
ב- 2006 יצא האלבום The Art Of Four, שוב עם דונלד האריסון, הפסנתרן המצויין ג'יימס ויליאמס באחת מהקלטותיו האחרונות לפני מותו בטרם עת ושוב רון קרטר בבס. גם כאן רוב הקטעים מקוריים, כאשר 4 הוקלטו בהופעה חיה ו- 5 באולפן. בקטעי ההופעה, סולואים מצויינים של ויליאמס והאריסון.
מעבר למוסיקה, אהבתי מאוד את הקו העיצובי של הסדרה הזו שיצאה בלייבל הגרמני In + Out






אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0625)