שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



Steve Howe מג'זז בטריו


המלצהSteve Howe מג'זז בטריו
פורסם לפני 2851 ימים     מאת בן אהרוני     סה"כ תגובות: 6     תגובה אחרונה לפני: 2849 ימים

בימי נעורי להקת YES היתה אהבת חיי. אלבומים אלמותיים כמו Fragile, Close to the Edge
Yessongs, Relayer' Going for the One נוגנו אצלי על הפטיפון מאות רבות של פעמים.
עד היום אני בדיעה שסטיב האו הוא הגיטריסט המוכשר ביותר שהגיח אל ומתוך סצינת הפרוג-רוק, העמוסה בנגנים מיומנים ומשובחים. הוא וירטואוז, ורסטילי ביותר, תמיד מוסיף צבעים מעניינים למוסיקה של יס, ובהופעות של יס (הייתי ב- 2 במהלך חיי) הוא פנומן.
אלבומי הסולו שלו הרבה פחות מעניינים מוסיקלית, ובהם הוא הולך לכל מיני כיוונים שאותי אף פעם לא עניינו יתר על המידה.
ב- 2007 החליט האו לחזור קצת למקורות, וביחד כם בנו, דילן, הקים טריו ג'אז שכולל גם את נגן ההאמונד אורגן, רוס סטנלי. דילן ורוס חברים בחמישיית ג'אז בריטית. הם החלו בסיבוב הופעות באנגליה, ובמהלכו נכנסו לאולפן והקליטו את האלבום The Haunted Melody, על שם קטע של רולנד קירק שבמקור מנגן בו קירק בחליל צד. האו טוען שקני בורל היה אחת ההשפעות עליו כנגן, ואכן חלק מהקטעים המנוגנים באלבום הם של בורל. מעבר לקטעי ג'אז במקור, יש גם 3 אינטרפטציות ל- 3 קטעים של YES. הקטע Mood For A Day שבמקור מנוגן בסולו גיטרה אקוסטית, זוכה לעיבוד מצויין, הקטע Siberian Khatru וקטע הנושא מ- Close to the Edge מקבלים נופך ג'אזי, אם כי די נאמנים למקור.
יופי של אלבום, וכיף אדיר לשמוע את האו מנגן ג'אז.


Guitar_02 Guitar_03 Guitar2




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0469)