מבצע בלעדי:ממהומה לתקומה
|
|
מבצע בלעדי:ממהומה לתקומה
פורסם לפני
4341 ימים
מאת ברק ויס
סה"כ תגובות: 12
תגובה אחרונה לפני: 4317 ימים
מסורת חייבת להמשך (אחרת זו היתה לא מסורת...)
המבצע הבלעדי לסדרת ``ג`אז במשכן`` לחברי הפורום ממשיך במלוא הקיטור זו השנה השמינית - גם בעונה שלפנינו
מה: קונצרט סיום העונה מס' 5 - "ממהומה לתקומה": חמישיית ג’אז בינלאומית בהנהגת תבצע מוזיקה מקורית על רקע הקרנת סרט ועיבודים מקוריים ללחני מופת מהקלאסיקה של ספר השירים הישראלי. עומר קליין (פנתר), מרטי ארליך (סקסופונים, קלרינט וחליל), רלף אלסי (חצוצרה), דרו גרס (קונטרבס), רוברטו דאני (תופים וכלי הקשה)
מרכז המופע יוקרנו קטעים ערוכים במיוחד לצורך ערב זה מתוך סרטה הדוקומנטרי המרגש Order from chaos של הבימאית אנה איזבל אורדונז, העוסק במסע מרתק של ניצול שואה אל עברו באירופה,ארה"ב וישראל.
מתי: יום שישי 1 ביוני 2012 שעה 21:30
היכן: במשכן לאמנויות הבמה (בית האופרה)
כמה: מבצע מיוחד במיוחד – 100 ₪ בלבד למקומות הטובים, שמחירם המלא הוא 199 ש``ח.
איך: הזמנת כרטיסים בקופת המשכן: 6927777-03
לא צריך קוד הנחה, פשוט לציין "פורום נענע"
|
|
|
|
מסורת חייבת להמשך (אחרת זו היתה לא מסורת...)
המבצע הבלעדי לסדרת ``ג`אז במשכן`` לחברי הפורום ממשיך במלוא הקיטור זו השנה השמינית - גם בעונה שלפנינו
מה: קונצרט סיום העונה מס' 5 - "ממהומה לתקומה": חמישיית ג’אז בינלאומית בהנהגת תבצע מוזיקה מקורית על רקע הקרנת סרט ועיבודים מקוריים ללחני מופת מהקלאסיקה של ספר השירים הישראלי. עומר קליין (פנתר), מרטי ארליך (סקסופונים, קלרינט וחליל), רלף אלסי (חצוצרה), דרו גרס (קונטרבס), רוברטו דאני (תופים וכלי הקשה)
מרכז המופע יוקרנו קטעים ערוכים במיוחד לצורך ערב זה מתוך סרטה הדוקומנטרי המרגש Order from chaos של הבימאית אנה איזבל אורדונז, העוסק במסע מרתק של ניצול שואה אל עברו באירופה,ארה"ב וישראל.
מתי: יום שישי 1 ביוני 2012 שעה 21:30
היכן: במשכן לאמנויות הבמה (בית האופרה)
כמה: מבצע מיוחד במיוחד – 100 ₪ בלבד למקומות הטובים, שמחירם המלא הוא 199 ש``ח.
איך: הזמנת כרטיסים בקופת המשכן: 6927777-03
לא צריך קוד הנחה, פשוט לציין "פורום נענע"
|
|
בתגובה ל: מבצע בלעדי:ממהומה לתקומה מאת: ברק ויסללא תוכן
|
|
|
|
|
בתגובה ל: מבצע בלעדי:ממהומה לתקומה מאת: ברק ויסללא תוכן
אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק. (ג'ורג' ברנרד שואו, 1856-1950)
|
|
בתגובה ל: נו, איך היה? מאת: ארנון גלבוע זו היתה הופעה מאכזבת מאד. באנו עם ציפיות גבוהות מאד: גם נגנים מהשורה הראשונה, גם עומר קליין, גם פוטנציאל גדול בניסיון לעבד שירים ישראליים וגם ניסוי מענין בצורת ליווי חי של מסויקה מקורית לסרט וידאו על השואה. אז כגדול הציפיה, כך גודל האכזבה. ההופעה היתה בסה"כ "בסדר", זה הכל. ראשית, לא הבנתי את המבנה של ההופעה והזרימה שלה: סט ראשון שכלל קטעים משיר השירים הישראלי וקטע סולו של עומר קליין (אספניה). הסט השני נפתח בשיר ישראלי, נמשך בליווי חי של סרט וידאו, המשיך בסוויטה של מרטי ארליך והסתיים שוב בשירים ישראלים. שנית, לא אהבתי את מרבית הבחירות של עומר קליין לשירים הישראליים ואת העיבודים להם. שני שירים קלסיים לדוגמא היו עין גדי ואליפלט. שניהם ממש צעקו: בואו נשמע את השיר כמו שהוא במקור". אנחנו כבר מכירים מה אפשר לעשות לספר השירים. אנו מכירים את העבודות של אבישי כהן ושל עומר אביטל ולכן כאן האכזבה היתה כללית. לא ציפיתי רבות מהנגנים הזרים בנושא זה, שהרי המעבד היה עומר קליין והם בוודאי לא מכירים ולא מבינים את השירים. מצד שני, אנחנו הרי כבר בוגרי סטפאנו בולאני ועיבודיו לשירי סשה ארגוב, כך שמה שלמדתי מהערב הזה הוא שיש ויש... שלישית, סרט הוידאו היה הזוי. אולי בגלל שקוצר ל-30 דקות, פשוט לא הבננו אותו ומה מהסר שלו. דווקא המוזיקה המקורית היתה בסדר, אך מה זה עוזר אם לא מבינים את הסרט? לסיכום, ערב במשכן שאפשר היה לוותר עליו.
|
|
בתגובה ל: אכזבה מאת: free-man ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: אכזבה מאת: free-man כי כל השאר הדברים שרשמת זה עניין של טעם. ואגב זו בדיוק הביקורת הלא טובה שאני שמח לקבל, מושתת על זה שהאדם היה במופע ושפט ע"פ טעמו האישי- זה לא קורה כל הזמן.
לגבי הסרט- העניין פשוט למדי, לא היה כל צורך להבין אותו- כמו שנאמר, יש כאן רצף של צילומים מ3 מקומות שונים שמנסים להעביר תחושות ואווירה ברצף, על הרקע הזה הנגנים מנסים להתכתב עם המוזיקה. אין מעבר לזה שום יומרה להעביר במקרה הזה עלילה או מסר מעבר לכך שמדובר במסע בזמן של ניצולי שואה. וזה נאמר בפתח החלק השני.
|
|
בתגובה ל: נו, איך היה? מאת: ארנון גלבוע השיר השלישי בערב - 'מעיין' של קורין אלאל וחנה גולדברג, שהיה פשוט מושלם. החל בהברקה שבבחירה (שיר קטן ומינורי אך מהפנט, אהוב אך רחוק מלהיות קאנוני) וכלה בעיבוד המעניין, הנגינה המרגשת והמעורבות של הטריו קליין-אלסי-ארליך (זה היה הקטע היחיד שבו הבאס והתופים נעדרו). זה בלט במיוחד על רקע שאר הבחירות והביצועים שהיו די צפויים וחיוורים בהשוואה. מחשבה שעברה בראשי במהלך הקטע: איך אני מקווה שקורין נמצאת כאן כדי לשמוע את זה, ואם לא אז שלפחות יספרו לה על הביצוע הקסום הזה.
שאר הערב היה קצת מפוזר מדי גם לטעמי. בבחינת 'תפסת מרובה...', למרות ש'מעיין' לבדו היה שווה את מחיר הכרטיס (המוזל).
והסרט - לא יודע, לא הבנתי מה הייתה כוונת המשורר, ולומר שלמעשה לא היה שם מה להבין לא עוזר לי.
|
|
בתגובה ל: היה קטע אחד מאת: בוריס האם הנגנים מצליחים להלחין פסקול לתמונות בזמן אמת. אם הצליחו הרי שהמטרה הושגה- אם לא- לא. וכמובן שנלקח בחשבון שלא כולם יתחברו לזה, הרי בנקל אפשר היה לנגן עוד 2-3 קטעים "רגילים". לגבי "מעיין" - מסכים מאוד ומוסיף לזה מבחינתי גם את קטע הסולו פסנתר שהיה מבחינתי מושלם ואת ההדרן (הימים הארוכים העצובים) שלא נפל לטעמי במאום מ"מעיין".
|
|
בתגובה ל: מבחינתי המבחן היה כזה מאת: ניצן קרמר קטע הפתיחה- שיר בדואי, עשה את העבודה כפתיח אבל לא נסק לגבהים אנרגטיים שהיה אפשר להגיע אליהם. אהבה יומיומית (שקרים קטנים), פחות התחברתי לבחירה לשימוש בחליל שם (הייתי מעדיף קלרינט), שוב, ביצוע סביר שלא נסק. מעיין- נהדר, אספניה בסולו פסנתר- נהדר. אליפלט- בחזרה המסכמת בוצע בצורה מדהימה, על הבמה במופע הלכו אנרגיות לאיבוד בחלק של ה head out שיהיה אמור להיות הרבה יותר "יוניסוני", מבחינתי כמי ששמע את הביצוע המבריק בחזרה זה היה הפיספוס של הערב. עין גדי- נגינה נפלאה, נוסטלגית ומלאת תשוקה של עומר. היה חסר לי סולו בס שבמקור היה אמור להתבצע. המוזיקה לסרט- מבחינתי המטרה הושגה. הקטע המקורי של מרטי- יופי של ביצוע, לא מושלם אבל לא רחוק מזה. השיר על הארץ של רכטר- סוכריה מתוקה לסיום הערב, אהבתי את הבחירה של עומר לשיר, ביצוע "קטן" עם עיבוד חמוד לכלי הנשיפה. ההדרן- הימים הארוכים העצובים,כמו שרשמתי כבר אהבתי מאוד מאוד מאוד.
|
|
|
|
מאמרי הקהילה
|