שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



אומנות הטנור (10) - Eero Koivistoinen


אומנות הטנור (10) - Eero Koivistoinen
פורסם לפני 3169 ימים     מאת בן אהרוני     סה"כ תגובות: 2     תגובה אחרונה לפני: 3166 ימים

פתיח - מי שיודע איך מבטאים את שמו של אחד הסקסופוניסטים החשובים ביותר בפינלנד, מוזמן לגלות לנו ובמקביל לזכות בפרס "אבשלום קור הפיני".
Eero Koivistoinen הוא מעמודי התווך של הג'אז בפינלנד, יליד 1946 ופעיל בזירה המוסיקלית הפינית מאמצע שנות ה- 60. עד גיל 16 ניגן בכינור ואז עבר לתקופה קצרה לסקסופון אלט, ולאחר מכן עבר לטנור וסופרן.
ב- 1967 הקים את הרכב הג'אז הראשון שלו עם עוד אושיית ג'אז פינית, המתופף Edward Vesala והבסיסט Pekka Sarmanto, הטריו הזה ניגן פרי ואוואנגרד ג'אז.
Koivistoinen למד הלחנה בפינלנד וכמו כן השלים לימודים בברקלי בראשית שנות ה- 70.
יש לו דיסקוגרפיה מפוארת למדי, הן כמוביל הרכבים שלו והן כסיידמן אצל אמני ג'אז פינים אחרים. הוא גם שותף להקמת אחת מתזמורות הג'אז הידועות ביותר בסקנדינביה Umo Jazz Orchestra שם באה לידי ביטוי יכולת ההלחנה, ניצוח ועיבוד שלו.
לטנור שלו צליל חם ביותר אותו תוכלו לשמוע בקליפ המצ"ב מתוך האלבום הראשון בו נפגשתי לראשונה עם Koivistoinen משנת 1969, Odysseus בהרכב שישיה, כולם נגנים פינים.



באלבום WAHOO מ- 1972 הוא מנגן עם הרכב מחושמל, כיאה לשנה בו הוקלט


ב- 1983 מקליט Koivistoinen לראשונה אלבום עם נגנים אמריקאים

וב- 1992 הוא שוב חובר לחבורה אמריקאית ומקליט את האלבום

מסוף שנות ה- 90 Koivistoinen מתרכז בעיקר בהלחנה, ניצוח עיבוד והוראה, אבל ממשיך להקליט ואף מרחיב את תחומי הענין במוסיקה דבר שהביא אותו להקליט אלבום עם נגנים מסנגל ב- 1998.
בסה"כ Koivistoinen הוא אמן ג'אז מהשורה הראשונה עם כר פעילות רחב ביותר וכדאי להכיר את פועלו.




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0156)