בחירת אומנים לפסטיבל
|
|
בחירת אומנים לפסטיבל
פורסם לפני
4415 ימים
מאת אודיופיל
סה"כ תגובות: 11
תגובה אחרונה לפני: 4412 ימים
אני יודע שאולי יהיו כאילו שלא יהיה נעים להם לשמוע אבל אני חושב שזה כן חשוב לעלות את זה. יש כל מיני פסטיבלי ג'אז בארץ לרוב מביאים הנה אלטיזכן, משהו לא מעודכן, שמות שאולי היו מוכרים בעבר אבל לא בשיאם ולא רלוונטים היום. אז מקוי טיינר ניגן עם ג'ון קולטריין- ואוו. אבל ראבק זה היה לפני 50 שנה. מה עשה לאחרונה? כנ"ל לגבי הפסטיבל בסינמטק השנה. סתמי לחלוטין. הנרי גריימס זה השם המיוחד? נו באמת, היו לו כמה הקלטות טובות אבל האם הוא בשיאו או רלוונטי היום? להזכיר לכולם את הלן מריל? ויש עוד ועוד ועוד. אז תמיד אפשר להתחבא מאחורי שאין כסף, יקר, ועוד.
בפעם הבאה אתם מתבקשים להביא הרכב חיי בועט ,נושך והכי חשוב ,רלוונטי. אז לא כולם מכירים אבל הם יכירו. הנה למשל, אחד מאוד עכשיוי (לוקח כל גריימס בהליכה )
Chicago Underground Trio
|
|
|
|
אני יודע שאולי יהיו כאילו שלא יהיה נעים להם לשמוע אבל אני חושב שזה כן חשוב לעלות את זה. יש כל מיני פסטיבלי ג'אז בארץ לרוב מביאים הנה אלטיזכן, משהו לא מעודכן, שמות שאולי היו מוכרים בעבר אבל לא בשיאם ולא רלוונטים היום. אז מקוי טיינר ניגן עם ג'ון קולטריין- ואוו. אבל ראבק זה היה לפני 50 שנה. מה עשה לאחרונה? כנ"ל לגבי הפסטיבל בסינמטק השנה. סתמי לחלוטין. הנרי גריימס זה השם המיוחד? נו באמת, היו לו כמה הקלטות טובות אבל האם הוא בשיאו או רלוונטי היום? להזכיר לכולם את הלן מריל? ויש עוד ועוד ועוד. אז תמיד אפשר להתחבא מאחורי שאין כסף, יקר, ועוד.
בפעם הבאה אתם מתבקשים להביא הרכב חיי בועט ,נושך והכי חשוב ,רלוונטי. אז לא כולם מכירים אבל הם יכירו. הנה למשל, אחד מאוד עכשיוי (לוקח כל גריימס בהליכה )
Chicago Underground Trio
אם תרצו אין זו אגדה
|
|
בתגובה ל: בחירת אומנים לפסטיבל מאת: אודיופיל ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: בחירת אומנים לפסטיבל מאת: אודיופיל 1. מקוי טיינר לא מגיע במסגרת שום פסטיבל אלא בהפקה עצמאית (במחירים מופקעים, תשווה למשל למחירים לטריו האדיר של קני בארון). הקריירה של טיינר מאז ימי טריין ועד ימינו מרשימה לא פחות מימיו כסיידמן. הבחור ממשיך להופיע על במות מרכזיות בכל העולם והוציא אלבומים נהדרים גם בעשור האחרון. אם אתה זקוק להמלצות אשמח.
2. פסטיבל סתמי לחלוטין? באמת בדקת לעומק הקלטות של ההרכבים שאינך מכיר? הגעת להופעות והתאכזבת? מנסיון מסויים בפסטיבלים בארץ ובעולם (כולל בפסטיבל הנוכחי), בין ההופעות הטובות ביותר שראיתי היו לא מעט הרכבים לא מוכרים, ודווקא השמות הגדולים מאכזבים לא פעם. וחוצמזה, מי אמר שפסטיבל ג'אז בארץ חייב רשימת שמות נוצצים מחו"ל? הייתי מעדיף להשקיע את התקציב הזעום בפרוייקטים מקומיים יצירתיים ומושקעים, כמו "מזרח תיכון חדש" ובהבאת מוזיקאים יחודיים כמו הדואו ישראלית-מרשל.
3. הרכבי ה-Chicago Underground של רוב מזורק וצ'אד טיילור חביבים עלי ביותר, אך להזכירך להופעה הסבירה אך נטולת ניצוצות של הדואו בלבונטין לפני 3 שנים הגיעו בקושי עשרים איש. נדבר עם אסיף ודניאל, אולי הם יביאו אותם שוב. ובנוגע ל"מאוד עכשווי", הייתי עוקץ ואומר שזה היה נכון אולי ללפני עשור, אך לטעמי חלק גדול ממה שמזורק עושה הוא בעצם מעיין גירסה מעודכנת למיילס החשמלי מלפני 4 עשורים. חדשנות גדולה ממש אין פה, למרות שהמוזיקה אחלה.
אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק. (ג'ורג' ברנרד שואו, 1856-1950)
|
|
בתגובה ל: בחירת אומנים לפסטיבל מאת: אודיופיל הי אודיופיל, אני חושב שיש הרבה אי דיוקים וקצת אולי אי הכרה של אומנים ותיוג כל מי שאתה לא מכיר כ"לא טוב", בפוסט שלך, אבל נראה לי שבסופו הטענה/תחושה/אמירה המשמעותית שלך בפוסט הוא שפסטיבל הג'אז שחלף לו הוא פסטיבל סתמי.
אני חושב שמגיעה לך תגובה אמיתי ורצינית על כך. לא, לא כזו שתנסה להוכיח שאתה טועה (בגלל כל אותם אי דיוקים ואי הכרות שלך עם האומנים של הפסטיבל) - אלא לחזק משהו בסיסי בקביעה שלך.
לטעמי, בפסטיבל, כל פסטיבל, צריכה להיות טביעת האצבע הברורה של המנהל האומנותי. פסטיבל הוא היצירה האומנותית של המנהל האומנותי (כמובן עם ים אילוצים - כספיים ואחרים - אבל כולם עובדים עם אילוצים), והוא לא אוסף של אירועים בלי יד מכוונת.
אני יודע שלא כל פסטיבל פועל כך, אבל אני יודע שכך אני עובד. ולכן, אם לתחושתך הפסטיבל הוא סתמי, המשמעות היא מאוד בסיסית - הטעם של המנהל האומנותי שלו (אנוכי) הוא סתמי/בנאלי/משעמם/צפוי וכו'.
אני כמובן חושב אחרת על עצמי, אבל ככה זה, לצערי לא כולם חושבים עלי שאני מבריק, מקורי, יצירתי וכו'.
בקיצור, אי אפשר להתחמק מהעניין - הדרך היחידה להתמודד עם מצב כזה בו המנהל האומנותי הוא (לטעמך) סתמי היא פשוט להחליף אותו במישהו אחר שאולי יקלע יותר לטעמך.
|
|
בתגובה ל: הפסטיבל מעניין או משעמם כמנהל האומנותי שלו מאת: ברק ויס אני מבין את שניכם.
למה? כי הכל עניין של טעם אישי.
לשניכם טעם אישי בסגנונות הג'אז ולכן אודיופיל, אתה תמיד יכול לבחור פסטיבל שיקלע יותר לטעם האישי שלך.
אני קצת מכיר את הטעם של ברק ומודה שבהופעות שאני הייתי נהנתי מאוד ולפי מה ששמעתי מחברים שהיו בהופעות שלא נכחתי בהן אז היה טוב.
אני חושב שברק (ואשר) עשו עבודה טובה מאוד. ישנם כל כך הרבה מכשולים בדרך לקיומו של פסטיבל ג'אז שאני פשוט מוריד את הכובע ומעבר ללאמר לכם תודה אני ממש מתפעל מההצלחה שלכם. אני חושב שהפסטיבל היה מגוון וגם ההרכבים בחוץ היו מגניבים. בעניין של הנרי גריימס, הטעם האישי שלי לא בכיוון אבל בתור אחד שהלך להופעה של בארי האריס בפסטיבל הג'אז בים הצפוני.....אני מבין מה ברק אומר כי האריס היה כבר בן 92 ולא בשיאו אבל ריגש אותי בטרוף למרות הכל. יש מקום לשלב גם ותיקים בפסטיבל כזה.
Jazz is my life
|
|
בתגובה ל: אודיופיל וברק... מאת: רז סקלס one evening i think that it was at the Marquee, the BBC were recording two one half hour sessions of Lee Konitz and of Earl "Father" Hines seperately. I went there thinking that i'm all hip and i'm going to dig this very modern Lee Konitz. This may have been in 1965, something like that. Oh yeah, i came out of the Marquee digging that man Earl "Father" Hines i just loved that man's music. I have no idea off hand how old Earl was in 1965 and it don't mean a thing if it ain't got that swing or something that will move you, and Earl sure had plenty of all that
|
|
בתגובה ל: הפסטיבל מעניין או משעמם כמנהל האומנותי שלו מאת: ברק ויס האם היתה הופעה שהיתה חשובה לך כעורך אומנותי ,כזו שעבורה היה שווה לך "לשלם" בהופעה יותר מושכת קהל?
אם תרצו אין זו אגדה
|
|
בתגובה ל: זה בסדר אבל מאת: אודיופיל בדיעבד אני יודע שההופעה של עומר אביטל היתה סולד אאוט ומושכת קהל היסטרית, אבל לפני כן הייתי צריך להאבק בהפקה שחששו לשלם אתהסכומים הנדרשים למופע כזה כי הם חששו שאנשים לא יגיעו להופעה בגלל ריבוי הפעמים בהם עומר מופיע עם TWL בישראל וכד׳.
מצד שני, מופע שאני מאוד הייתי מחויב אליו בתור ״ממציאו״ וחושב שיצא מצוין אומנותית - מזרח תיכון חדש - הייתי בטוח שימכור בטירוף והנה לא מכר כמצופה.
|
|
בתגובה ל: ברור. אבל צריך לזכור שלא מדובר בחוכמת הבדיעבד מאת: ברק ויס ברק, אני יודע שזה לא תחום אחריותך, ואני זוכר שכבר דובר על כך בפורום בשנים קודמות, אך אני אחזור על זה שוב. אני כותב זאת בהמשך ישיר למה שנכתב למעלה לגבי מופעים נמכרים היטב ופחות, ובהתייחסות לתופעה מאד בולטת בפסטיבל - האוכלוסיה שכולה מבוגרת (דגש על מבוגרת ולאו דווקא בוגרת) ו"שבעה" וכמעט ללא צעירים. התופעה השניה ממש הפריעה לנו השנה. פסטיבל תל אביב חוטא בכך שאינו מציע חבילות כרטיסים, ראשית לצעירים ושנית גם לקהל הבוגר. חבילות יאפשרו להביא קהל גם למופעים פחות אטרקטיביים. התמחור כיום הוא בלתי אפשרי: העלות לקהל "פשוט" שרוצה לראות שתי הופעות בערב והופעת צהריים אחת הוא למעלה מאלף שקלים. רק להשוואה, באילת זה המחיר בערך למי שיראה 4 הופעות בערב. נכון, לאילת מגיעים במיוחד וכבר נמצאים, אז רואים את מה שיש ופה יש גמישות גדולה יותר לבחירה, אך כתוצאה מכך הקהל בררני לגמרי. אני יודע שכתוצאה מכך שמדובר באולמות מסודרים קשה למצוא פטנט, אך אני חושב שחייבים להיות יצירתיים, מילא עבורנו הבוגרים, אך בטח עבור הצעירים!
|
|
בתגובה ל: תמחור הכרטיסים כגורם משפיע על תפוסה במופעים מאת: free-man אין ספק - התמחור מקשה על צעירים (במיוחד על צעירים).
אבל, נראה לי שהתחור עליו דיברת אינו מדויק. המחירים (לאחר ההנחה שפורסמה באתר הפסטיבל, בפייסבוק ובכל מקום) נעו בין 89-149 ש"ח למופע, כך שאם חשקה נפשו של מישהו לראות אפילו 4 מופעים ביום שישי - העלות שלו היתה כ-500 ש"ח לכל ארבעת המופעים - ודאי שלא 1000 ש"ח לשלושה מופעים.
אבסולוטית זה הרבה כסף לרובנו, אבל עדיין 4 הופעות בינלאומיות ואיכותיות בסכום כזה - לטעמי זה די סביר יחסית למחירים בארץ (ר' מקוי טיינר שנמכר ב-300-400 ש"ח לכרטיס.)
|
|
בתגובה ל: תכל'ס - מסכים אתך, רק הערונת מאת: ברק ויס כשחישבתי 1000 שקל התכוונתי לארבעה ימי פסטיבל ו-8 עד 9 מופעים בסה"כ.
|
|
|
|
מאמרי הקהילה
|