אירוויזיון
שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה






לו"ז מעודכן של החזרות ומסיבות העיתונאים

 סרטונים של החזרות כאן, כאן, כאן וגם כאן

 סיקורים באתר הרשמי, באתר האירי וגם בבלוג של EscKaz


אירוויזיון 2006: סקירת השירים

כיצד תוכלו לשרוד 37 שירים וגם לספר על זה? מתי כדאי לקחת הפסקת פיפי? ומה לעשות במקרה של אובדן הכרה מוחלט? כל זה ועוד במדריך שלפניכם, פרי עטם של חברי הפורום

4/4/2009


מדינות הסמי-פיינל לפי סדר השתתפותן:

  ארמניה. שם הזמר: Andre, שם השיר: Without Your Love

הופעה ראשונה מצד ארמניה באירוויזיון והזדמנות נפלאה להציג בפנינו את מה שיש למדינה הזאת להציע: מוזיקה אוריינטלית ושיעור יתר. פתיחה איומה לסמי פיינל שעלולה לדכא בכם את כל החשק להמשיך ולצפות במשדר. השיר יקבל את מירב הניקוד שלו ממדינות הבלקן שרגילות בעצמן לשתף אותנו בזבל מהסוג הזה, אך אם עוד נשארה מעט שפיות בתחרות הזאת - זה עדיין לא יספיק כדי להיכנס ל-TOP10.
ממילות השיר: "עופי עימי, קחי את כנפיי ותחלמי בהקיץ..."

  בולגריה. שם הזמרת: Mariana Popova, שם השיר: Let Me Cry

שיר שהיה לו הפוטנציאל להיות בלוז מזרח אירופי אתני כובש, אך במהרה הפך לאסופת יבבות, גניחות וצרחות חסרות כל שליטה. לא בכדי הוא גם קרוי "Let Me Cry", כשהכוונה הברורה היא בעצם ל- "Let Me Die". לפחות זה מה שהקהל באתונה ירגיש כשיראה את המגה אוחץ` הכי גדול במדינה יוצק גבינה בולגרית מותכת לתוך דגדגנה של מריאנה, כל זאת כדי לקבל את אפקט הבכי האורגזמטי הכל כך יחודי לשיר. דרך אגב, זו גם השיטה המקובלת במדינה להסיר את שעירותו של משולש ברמודה הנסתר מעין.
ממילות השיר: "בבקשה תן לי לבכות. רק תן לי לבכות. הוו..."

סלובניה. שם הזמר: Anzej Dezan, שם השיר: Mr. Nobody
האירוויזיון הוא אמנם חגיגה להומואים אבל גם לנו יש גבולות. אנייז הזמר מופיע כאילו היה על אחת המשאיות במצד הגאווה של לובליאנה, עם שיר דאנס צעקני חציו בסלובנית וחציו השני באנגלית שנשמעת בדיוק כמו הסלובנית מהחצי הראשון. על פניו מתכון בטוח לכישלון אבל הרי מדובר בחברה בציר הרשע הבלקני ועל כן הכל פתוח.
ממילות השיר: "תגידי לי - מי הגיבור בר-המזל שישן צמוד על הכרית שלך?"

אנדורה. שם הזמרת: Jennifer, שם השיר: Sense Tu
מכירים את התחושה שיש לכם משהו מזעזע בפה שאתם מנסים להיפטר ממנו? ובכן זאת התחושה שמתקבלת בעת האזנה לכל שיר שמגיע מאנדורה הקטנטנה. לזה תוסיפו את הביג מאמה, הלוא היא הגרנד מאדאם של בית הבושת מס` אחת של הנסיכות הזו. על פניו השיר היה יכול להיות נפלא. ממש בלוז פמיניסטי כאוב בסגנון "Stop" של סם בראון, אך במקום זה קיבלנו שרמוטה זולה ועגלגלה בפאייטים ונוצות שמעיפה לכל עבר תיעודים מצולמים בפלוארויד של מפגשים אנאליים עם חברי כנסת ישראליים בתל ברוך. חשבתם שיש לזה סיכוי לעלות? במצב הנוכחי, חבל בכלל לנסות.
ממילות השיר: "אני אחפש סיבה לעזוב את העולם הזה בלעדיך..."

בלארוס. שם הזמרת: Polina Smolova, שם השיר: Mama
כולנו נטינו לחשוב שעם עזיבתה של אגורבאש יבוא הגואל למינסק. כמה שטעינו, רק הגועל בא לשם. השנה אנחנו מקבלים שיר אשר עוד יגרום לכל אמהות בלארוס לבקש קשירת חצוצרות לאלתר. לפיכך אולי גם לנו כדאי לייבא כמה זמרות מארץ הנקניקים לשטחי הרש"פ, כך נוכל להתמודד ביעילות רבה יותר מול בעיית הרחם הפלסטינאי המאיים. למרות כל הנאמר מצטיין השיר בעושר לשוני ובתחכום רב ולהלן ציטוט נאמן למקור.
ממילות השיר: "אמא אמא אמא אמא"

אלבניה. שם הזמר: Luiz Ejlli, שם השיר: Zjarr E Ftohte
אומרים שמה שלא הורג מחשל, ומה שהורג מחשל את אמא... ובכן הגעתם לשיר שמסוגל להרוג גם את אמא. שנה שעברה החזיקה אלבניה בתואר הכוריאוגרפיה הנוראית ביותר, והשנה היא בדרך לשבור את השיאים של עצמה, הפעם עם זמר צעיר מוקף בשוגר דדי'ס שמנמנים ממפלגת הגימלאים האלבנית, מצויידים בחמות חלילים, לבושים ע"פ מיטב המותגים של האופנה האלבנית הידועה בעולם וחבושים במצנפות שהושאלו מהקו-קלוקס-קלן. השיר מסוגל לעורר טיקים בלתי רצויים בגוף, גם אצל חובבי הז'אנר האתני. מן הסתם לא יעלה לפיינל.
ממילות השיר: "את חייבת ללכת. אני אהרוג את עצמי. אני מביט בך ואת מעוורת אותי..."

בלגיה. שם הזמרת: Kate Ryan, שם השיר: Je t'adore
אומת המתוסבכים מינית שולחת השנה ממתק פופ עשוי כהלכתו, לצד בונוס רב משמעות. גם אם השיר לא לרוחנו, נוכל להתנחם בקייט ריאן מגיחה בבגד ים מינימלי מתוך מים תכולים. היא לא זמרת גדולה ועם זאת, כוחו של השיר טמון ביכולתו להיות קליט. קליט עד כדי אחיזת דיבוק, לאחריו מתהלך הקורבן התמים ימים ולילות ובקול סהרורי ממלמל לעוברים ושבים - Je T`adore. זו, רבותיי, בחירה אירוויזיונית כהלכתה.
ממילות השיר: "טלטלת אותי כשלקחת אותי אל השמים..."

אירלנד. שם הזמר: Brian Kennedy, שם השיר: Every Song Is A Cry For Love
אירלנד עושה את מה שהיא רגילה לעשות, דהיינו לשלוח הומו עם בלדה רומנטית. זה אולי עבד פעמיים עם ג`וני לוגן אבל שנות ה-80 הן גם ככה סוג של אניגמה והרבה דברים שקרו שם קשה להסביר היום. השנה אירלנד מתעלה על עצמה ושולחת את בריאן קנדי לייאש אותנו עם אחת הבלדות המשעממות והמרדימות ביותר EVER. נא לאגור שתן מראש כי זאת הולכת להיות הפסקת פיפי ארוכה מאד. הסיכויים לעלות לפיינל אפסיים.
ממילות השיר: "בכל לילה את יכולה להתנפץ לרסיסים..."

קפריסין. שם הזמרת: Annette Artani, שם השיר: Why angels cry
ניסיון עלוב במיוחד לשחזר את ההופעה של שירי מימון משנה שעברה אך עם בלדה סיוטית מלווה בזעקות שבר וזיופים שיגרמו נזק בלתי הפיך לעור התוף שלכם. אנט הזמרת נראית כמו דראגיסטית שמנסה את מזלה באירוויזיון לאחר שנדחתה מכל מועדון דראג אפשרי בעולם. מצוידת בזוג שדיים ופטמות ענק היא תנסה להמם אתכם בכישורי הדיווה שאין לה וגם לא יהיו לה לעולם. מלבד 12 נקודות מיוון, סיכויי ההצלחה של המטרד המוזיקלי - נמוכים ביותר.
ממילות השיר: "למה מלאכים בוכים? ילדים תמימים מתים..."

מונקו. שם הזמרת: Severine Ferrer, שם השיר: La Coco-Dance
שנה שלישית ברציפות שמונקו מנסה להגיע לפיינל וסביר להניח שתיכשל בכך גם השנה. זמרת צעירה עם חיוך מדושן עונג תשיר על "ריקוד הקוקוס". מזכיר קצת את קופה קבאנה ועדיין גרוע יותר. קחו בחשבון שהזמרת עלולה להפתיע על הבמה עם חצאית הוואי, סלסלת מנגו על הראש ופיטמות מסוכרות. אז שלא תגידו שלא הזהרנו.
ממילות השיר: "היי הו, ריקוד הקוקוס. זה הריקוד של האהבה..."

מקדוניה. שם הזמרת: Elena Ristevska, שם השיר: Ninanajna
מבין כל 500 אלף המדינות שהתפרקו מיוגוסלביה, נדמה שאין וגם לא תהיה יותר גרועה ממקדוניה. זאת באמת הציפה את האירוויזיון בזוועותיה הנוראיות יותר מכל אקס-יוגוסלבית אחרת. השנה חל שיפור קטן ומשמעותי. באופן חסר תקדים - מסיר המטה ללוחמה בטרור את האזהרה משמיעת השיר המקדוני ומהצורך האקוטי במסכת הנשמה. הזמרת המקדונית - הכלאה של פוקהונטס וניראל מ"הדוגמניות" - תנסה לשחזר את הקצב והצלילים שהביאו את הניצחון לרוסלנה אשת המערות מ-2004. קשה לשים את האצבע על הנקודה בה נהיה מקובל לשיר באירוויזיון nanani nananaina ולא להיות מואשמים בזילות התחרות. אבל כנראה שככה זה כשפרנק נף כבר לא בתמונה. סיכויים לעלות לפיינל גבוהים מאד.
ממילות השיר: "אבל אם אתה רוצה לעשות לי ניי ניי ניי ניי, אני אגיד לך מה לעשות..."

פולין. שם הלהקה: Ich Troje, שם השיר: Follow My Heart
היזהרו מהלהקה החנפנית הזאת שתעשה הכל כדי לזכות בנקודות. הם יביטו בכם במבט נוגה ומעורר חמלה וישירו ב-3 שפות על אהבה ותשוקה - אותם דברים שהפולנים מפורסמים בזכותם. סימן ההיכר של הלהקה הוא הסולן שהוטבל בילדותו בתוך תרכובת רדיואקטיבית ושיערו הזרחני פולט עד היום קרינה מסרטנת. עוד אירועים שחווה בילדותו: הוצאת השקדים וניסור מיתרי הקול. פולין מתנדנדת בסקרים אך תחושת הבטן היא שהיא בכל זאת תישאר בחוץ. Thank Heaven For That.
ממילות השיר: "אני אדחוף את התשוקה שלי לליבך. את רוצה בזה?"

רוסיה. שם הזמר: Dima Bilan, שם השיר: Never Let You Go
תודה לאל שהפולני אדום הכרבולת ירד מהבמה. כפיצוי שולחים אלינו רוסי מהמם שאת שק אשכיו כבר זכינו לראות באינטרנט. השיר עצמו הוא פופ רוסי מצוי ושהשפה האנגלית לא תבלבל אתכם - עד כמה שאפשר להתבלבל למראה 3 רקדניות הבלט שירקדו סביבו. עם זאת מדובר באחת היציאות היותר טובות השנה ובאחד המועמדים הוודאים לעלות לפיינל !
ממילות השיר: "אנחנו רוקדים על זכוכית שבורה, לא יכול לעמוד בזה יותר..."

טורקיה. שם הזמרת: Sibel Tuzun, שם השיר: Superstar
הידד. זכיתם בהפסקת פיפי נוספת. נצלו אותה בתבונה! אולי אפילו לעשיית קקי – כהזדהות עם איכותו של השיר הנוראי הזה. בעודכם בשירותים, יישמעו ברקע תיפופים מציקים ואנחות מצד הזמרת. אל תנסו להבין את הנשגב מבינתכם, המתינו בסבלנות עד שיחלפו להן 3 דקות התהילה של הזמרת והמשיכו כאילו דבר לא קרה. בין כה וכה הסיכוי שהחוויה תחזור על עצמה בפיינל בלתי סבירה בעליל.
ממילות השיר: " אני התשוקה. אני התשוקה. אני התשוקה שלך!"

אוקראינה. שם הזמרת: Tina Karol, שם השיר: Show Me Your Love
שנתיים אחרי המטורפת עם ירכי הבהמה, מוצאת את עצמה אוקראינה נלחמת בעור שיניה לשרוד את התחרות. לשם כך היא שולחת את היחידה שנותרה שם עם שורשים יהודיים שעדיין לא נטבחו. מצד אחד היא שינתה את שם משפחתה כדי שלא יזהו, אך מצד שני היא מפרסמת בריש גלי שהיא מצפה לנקודות מה"משוקצים" שהיא מנסה להסתיר. העובדה שאורטל קיבלה בשנה שעברה נקודות, עדיין לא אומרת שאנחנו ה"כושר נוסטרה". אז לכי תתפסי לך איזה גוי ערל שימשוך לך חזק בתלתלים ו"יראה לך את אהבתו", ולעולם אבל לעולם אל תבואי אלינו בדרישות.
ממילות השיר: "אתה רואה את זה בעיניים שלי. הלב שלי בוער..."

פינלנד. שם הלהקה: Lordi, שם השיר: Hard Rock Halellujah
עוד ניסיון מופרע של פינלנד להגיע לפיינל ולהראות לעולם שהם מסוגלים לעשות עוד דברים חוץ מלהתאבד בחורף. הפעם הם שולחים להקת מטאל שהשיעמום הפיני העביר אותה על דעתה וגרם לחבריה להתחפש למפלצות צרחניות מוכתמות בדם מלידת השטן. השיר לא רע בכלל אך לא קליט משמיעה ראשונה והרי מדובר בפינלנד מוכת הגורל - כך שקשה באמת להאמין שהיא תגיע לפיינל. עם זאת תקוותינו הערב עם האומה הפינית האומללה שאם לא תצליח הפעם - היא כבר לא תצליח לעולם.
ממילות השיר: "הצטרפו אלינו עכשיו או שתלכו ישר לעזאזל..."

הולנד. שם הלהקה: Treble, שם השיר: Amambanda
אחרי מופע האימים של פרדי קרוגר מפינלנד - כל דבר ייראה פתאום שפוי לחלוטין. אולי המזל הזה ישחק לטובת הולנד ששולחת לתחרות השנה 3 פלאחיות דלוקות מגראס וחרוכות ממיטות שיזוף. את פאר היצירה ההזוי הן כתבו בעצמן אבל אל לנו לזלזל. הלוא מדובר ב-3 מולטי טאלנטיות בלונדיניות שיודעות גם לשיר בשפה בדיונית לחלוטין, גם לתופף וגם לעשות את שני הדברים ביחד. הידד להולנד. כיפאק היי סמי-פיינל 2007.
ממילות השיר: "אממבנדה אממבנדה אממבנדה גוואנה ממבנדה..."

ליטא. שם הלהקה: LT United, שם השיר: We Are The Winners
לפניכם תופעות הלוואי של משבר גיל העמידה בגירסה הליטאית. המדגימים הם שישה גברים בשלבי הקרחה משתנים ובטווח גילאים הנע בין 35 ל-100. מלבד דחייה ובידוד חברתי, המכנה המשותף ביניהם לא ברור עד עכשיו. בשורה התחתונה - אין ספק שהגימיק שלהם, עלוב ככל שיהיה, יצליח לשעשע את האינפנטילים באירופה וליטא תעלה לפיינל ותגיע גבוה מאד בדירוג הסופי.
ממילות השיר: "כן, כל יום אתם שומעים אותנו ברדיו..."

פורטוגל. שם הלהקה: Non Stop, שם השיר: Coisas de nada
ללא ספק השיר שיגרום למערכת הסטריאו שלכם להתאבד. הכל הודות לנבחרת המשתתפות של העונה החדשה בתוכנית הראליטי היוקרתית "מי רוצה לעבוד בצומת המרכזי של ליסבון". היות ועל סטאז' בצומת לא משלמים - הן נאלצו לפנות לצמד השבדי המיתולוגי צ'יפס (1982) וכך במעט הג'ובות שהיה להן ובתוספת של המון מין אוראלי זו התוצאה שהתקבלה.
ממילות השיר: "אל תגיד שום דבר. אל תגיד שום דבר. אל תהרוס את הלילה..."

שבדיה. שם הזמרת: Carola, שם השיר: Invincible
ראיתם אותה ב-83`, שמחתם בשבילה ב-91` והערב קבלו אותה שוב - מבוגרת יותר, צרודה יותר, עטופה בשקית אשפה כחולה ומלאה במקומות הנכונים (בבוטוקוס כמובן)... ניחשתם נכון - זו קרולה. היא תשיר על עצמה "בלתי מנוצחת" ובזאת היא צודקת. את הקיטש השבדי הזה לא ניתן לנצח. הרי כולם כבר מתו בקרב נגד המיחזור האינסופי שמגיע מהמדינה הזאת. הסיכויים לעלות לפיינל - 100% ולא חצי אחוז פחות מזה.
ממילות השיר: "אהבה היא כמו פלא הפולש לליבך. וכשהיא פוגעת היא מכה בעוצמה..."

אסטוניה. שם הזמרת: Sandra Oxenryd, שם השיר: Through My Window
אם חלילה קרולה לא הספיקה לכם - קבלו עוד זמרת שבדית שנדחתה מהקדם המקומי אך ניסתה את מזלה באסטוניה וזכתה. השיר יישמע לכם קצת מוּכַּר, הרי מדובר באותו שיר שאסטוניה שולחת כל שנה, אך עם זאת מדובר באחד השירים הפחות מביכים השנה, ואם הזמרת תבטיח הופעה נקייה מזיופים בלייב - עלייתו לפיינל די וודאית.
ממילות השיר: "מה עם הגשם שבכית לי על הכרית?"

בוסניה הרצגובינה. שם הזמר: Hari Mata Hari, שם השיר: Lejla "Lane Moje"
סרביה 2004 בגירסה הבוסנית, המכוערת והפחות טובה. זמר בן 45 העונה לשם המגוחך הארי מאטה הארי, סוחב עימו לבמה אף ענקי, שטיח מאובק והמון דרמה באוויר. גם אם חלילה תפספסו את ההופעה (הו לא !!!) - לא לדאוג - אתם גם ככה תזכו לראות אותו שוב בפיינל. בשביל מה יש שכנות טובות?
ממילות השיר: "הניחי רוזמרין בשיערך ופרח ממעין עתיק..."

איסלנד. שם הזמרת: Silvia Night, שם השיר: Congratulations
זה עוף? זה ציפור? מעניין איך קריסטין מהדוגמניות היתה מגדירה את הפלא האיסלנדי הזה. סילביה נייט חותמת את הסמי פיינל במופע סקס-ביזאר הכולל שני גברים, חומרי סיכה ואולי אף תעלולי פאט-פונג רחמנא ליצלן. זיכרו שבכל רגע היא עלולה לירות על הקהל מטח כדורי פינג פונג מאיבריה האינטימיים. וכאילו לא די בכך - עדיין לא ברור איזו דראגיסטית אומללה נשחטה שם כדי שמלבושה ישמש את הזמרת "הבתולה"... כך לפחות היא טוענת. אתם תשפטו בעצמכם.
ממילות השיר: "השיר שלי - ממש קול! לא חדשות מאתמול. זה להיט אוקיי? ממש לא הומואי..."

מדינות הפיינל לפי סדר השתתפותן:

שוויץ. שם הלהקה: six4one, שם השיר: If We All Give A Little
השיר הפותח את הפיינל עלול לעורר בכם פלשבקים חזקים לימי התרמה של יומטוב או במקרה הרע - לגרות את רפלקס ההקאה שהיה פעיל בתקופת ג`וני לוגן. לפניכם בלדה שקובעת לקיטש סטנדרטים חדשים ומעוררי חלחלה והכל הודות ללהקה שהורכבה במיוחד לאירוע וכוללת 3 זמרים ו-3 זמרות מהמדינות "המובילות" באירופה: בוסניה, פורטוגל, מלטה, שוויץ, שבדיה וישראל. כן, גם ישראל לוקחת חלק במיזם המביך הזה בדמות ליאל קולט הבתולה החסודה. בעידן הטלווטינג הנוכחי השיר הזה עוד יכול להגיע גבוה.
ממילות השיר: "אנחנו יכולים לייבש מיליון דמעות ומעט תקווה תפרח לה מתוך המון דמעות..."

מולדובה. שם המבצעים: Arsenium feat. Natalia Gordienko, שם השיר: Loca
השיר הגרוע ביותר השנה מגיע כצפוי מהמדינה ששנה שעברה זיעזעה אותנו עם הסבתא המתופפת מהגיהנום. הפעם יש לנו דואט שמתיימר לנטוף סקס-אפיל אך בפועל ינטרל את זיקפת הבוקר שלכם ל-40 שנה הקרובות. הוא יקרא לה: Hey loca והיא תענה לו: Hey loco. כל כך עמוק ומלא השראה. מיקום משוער: 24.
ממילות השיר: "היי משוגע! חכה שניה ואני אתן לך את המנוש שלי. אתה רוצה את זה או לא?"

ישראל. שם הזמר: אדי בטלר, שם השיר: Together We Are One
לא משנה מי היה נבחר השנה - למידות של שירי מימון יהיה קשה להיכנס. אז נכון שהשיר של אדי הוא לא מאסטר-פיס שיותיר אתכם פעורי פה, אבל בהשוואה לצלילים הנוראים שתשמעו הערב - יש לכם פה שיר נשמה אמיתי בליווי פסנתרנית ו-4 מלוות גוספל בהופעה נקייה משטיקים זולים שלא פסחו על אף מדינה השנה. אדי רק צריך להפנים את מהות השיר ולהפסיק עם תנועות הברקדנס המוזרות שלו. בסך הכל ובניגוד לכל התחזיות הפסימיות - ישראל תגיע גבוה השנה. תזכרו איפה שמעתם את זה קודם.
ממילות השיר: "ובכל רגע מחיי, כל עוד אני חי, אני חייב לשמור אותך לצידי ילדונת, לנצח..."

לטביה. שם הלהקה: Cosmos, שם השיר: I Hear Your Heart
כן, לא טעיתם, לטביה שוב מזכירה לנו שאפילו אם "וולטר אנד קאזה" לא זכו בתואר הנכסף, תמיד אפשר להביא שישה שיכפולים גנטיים מהמאגר הבלתי נלאה של מחוצ`קני הארץ! הפעם זאת תהיה להקה שלמה שאף אחד מחבריה לא עבר את גיל 16.5. בשיר נעשה שימוש זול בגימיק הא-קפלה שספק עלול לעבוד ולהתברג לעשירייה, ספק עלול לגרום לכם למבטי "אוייש נו, הם באמת חושבים שזה יעבוד להם?". למעט הפתיחה המזעזעת בה אחד המחומצנים מותח את עור התוף שלנו לקצה גבול היכולת, השיר עצמו קליט בטירוף.
ממילות השיר: "אני שומע את לבך לוחש לי, לא משנה איפה אני נמצא"

נורבגיה. שם הזמרת: Christine Gulbrandsen, שם השיר: Alvedansen
נישאת על רוח השאנטי ע"ש אימאר קווין, החליטה נורבגיה לשגר גירסה עדינה ופחות מלוקקת של הפופ הבלקני בעל הנגיעות האתניות. בעזרת זמרת הדומה באופן מחשיד לארנבת, הכפרית הנורבגית הקימה התנחלות על הבמה. התוצאה - שיר אווירה חביב, עד הפזמון. זה כבר מיועד לבעלי קיבה חזקה, שלא נחרדים ממונוטוניות המזכירה שירי חתונות.
ממילות השיר: "רק אני יכולה לתפוס את מבטך, לחשוף את ציפורניי בנשיקה שקיבלת..."

ספרד. שם הלהקה: Las Ketchup, שם השיר: Bloody Mary
עד שהצלחנו להתגבר על שיר הקטשופ המזוויע, חוזרות אותן 4 אחיות או חיות (תלוי בעיני המתבונן) עם שיר חדש ומזעזע לא פחות, אם לא יותר! אנחנו רק בשיר השישי בפיינל אבל המצב מתחיל להיות קשה באמת. המלצת מערכת: נצלו את ה-3 דקות שלפניכם לריענון הכיבוד או ביצוע הנשמה מפה לפה לאורחים שלכם. אם הם לא איבדו את ההכרה עד עכשיו - זה עומד לקרות כל רגע !
ממילות השיר: "דיוטי פרי! דיוטי פרי! דיוטי פרי! אחד בלאדי-מרי בבקשה..."

מלטה. שם הזמר: Fabrizio Faniello, שם השיר: I Do
שיר קשה לצפייה ולא רק בשל הגבות המחוברות והנגועות בכינמת של פבריציו הזמר, אלא גם משום ההרקדה ההמונית שעומדת להתחולל שם כאילו נקלענו בעל כורחנו לבריכה של קלאב-מד מזוין. די ! מתי כבר תתנגש באי הזה צוללת גרעינית ותחסוך מאיתנו את הקיטש הנוראי הזה שהם שולחים כל שנה?
ממילות השיר: "קיבלתי חתיכה מליבך, זה אף פעם לא מספיק לי..."

גרמניה. שם הלהקה: Texas Lightning, שם השיר: No No Never
מוזר איך שיר שמשפריץ אמריקנה מכל נקב הצליח לכבוש את לב העם שבשנים האחרונות מגלה רגשות אנטי חזקים כלפי מעצמת העל. מחד, אין ספק שהבחירה עדיפה על ויקי לאנדרוס, שזקנתה מביישת את נעוריה, וגם חצי מודרן טוקינג זה לא ממש זה, בלשון המעטה. מאידך, השיר חלש ולא מצליח להלהיב. הלחן מתבסס על שני אקורדים, הזמרת לא מגלה יכולת קולית יוצאת דופן והבנג`ו מותח את סף הסיבולת האנושית. מעבר לכך, השטאנץ הטקסני נמאס עוד בהאזנה ראשונה. לולא גרמניה הייתה נהנית מחברותה במועדון 4 הגדולות, ניחוח הדשא של הסמי פיינל לא היה זר לה.
ממילות השיר: "אהבתי זוהרת יותר מכוכב מנצנץ. אהובי, לא משנה היכן אתה..."

דנמרק. שם הזמרת: Sidsel Ben Semmane, שם השיר: Twist Of Love
ניסיון חולני במיוחד להחיות את הטוויסט הבלתי נסבל משנות ה-60 עם זמרת עקומת רגליים ומבט היסטרי בעיניים. רק דנמרק מסוגלת לעולל לנו דברים כאלו. נא להרחיק הורים, סבים וסבתות מהטלפונים. הם עוד מסוגלים להצביע ולגרום לזה לנצח. יש סקרים שעוד צופים את זה. זהירות סכנה!
ממילות השיר: "הוא היה גבוה כזה ורקד עם הממי שלו..."

רומניה. שם הזמר: Mihai Traistariu, שם השיר: Tornero
חצי תחרות כבר עברה וחצי מהאורחים שהזמנתם לצפות עמכם נרדמו או מסרבים לצאת מהשירותים. רק זעקות השבר של מיחאי נותנות תקווה שאולי מאחוריו עומד כושי ענקי שאחראי לאפקט הקולי. גם השנה הרומנים לא מפסיקים לגנוב והם החליטו לשיר את הפזמון באיטלקית. הבעיה מתחילה כשהרומני ינסה להפגין את כישורי הריקוד שאין לו ואז באמת רצוי שיעלו את הבמה באש ותימרות עשן. בכל אופן מדובר באחד השירים הבודדים השנה שאין צורך להנמיך את הווליום כשזר מתקרב.
ממילות השיר: "ואני תוהה מדוע, מדוע לא ידעתי. ואני תוהה מדוע לא ידעתי..."

בריטניה. שם הזמר: Daz Sampson, שם השיר: Teenage Life
זו הפעם השניה שבריטניה מנסה להכניס ראפ לתחרות. הפעם האחרונה היתה ב- 95` אז הסתפקה במקום העשירי. היום זה יהיה בגדר הצלחה מסחררת, לאור רצף הכשלונות שלה בשנים האחרונות. על איכותו של הראפ השנה אפשר להתווכח אבל בסך הכל צפויה הופעה משובבת ומרעננת עם חמש זמרות ליווי שנאנסו ללבוש תלבושת אחידה של בי"ס והכירואוגרפיה בהתאם...
ממילות השיר: "אתה מקשיב למורה שלך? לא. אני חושב שלא..."

יוון. שם הזמרת: Anna Vissi, שם השיר: Everything
אנה וישי לקחה הפסקה ארוכה מאז הפעם האחרונה שהשתתפה בתחרות. את הזמן הזה היא ניצלה כדי לשיר להיטי דאנס דביקים ולהפוך לאייקון הומואי כיאה לזמרת סוג ז'. כיום היא מנסה בכוח לשמר את צעירותה ע"י ליפגלוס זוהר וג'ינס משופשף - לא משהו רציני שיכול להסוות ציצים נפולים, מחזור לא סדיר וקורוזיה רצינית במיתרי הקול. אנה של 2006 נראית זקנה, עצבנית ורעבה. בניגוד למה שהיא חושבת, סיגריה היא לא באמת דיאטה ומי שמחסלת 3 קופסאות סיגריות ליום - לא יכולה להפגין כישורי זימרה, בטח לא בבלדה שקטה שאנה בוחרת לצווח עד כלות נשימתה תוך כדי עוויתות גוף היסטריות לחלוטין. אנה, דברי חלש. את מפחידה את הינשופונים.
ממילות השיר: "אני יכולה לשמוע את ליבי נשבר כשאני פותחת את הדלת..."

צרפת. שם הזמרת: Virginie Pouchain, שם השיר: Il etait temps
אתם עומדים לעבור כעת תרגיל בהיפנוזה. אתם מרגישים עייפים. הראש כבד. העיניים נעצמות. תנו לאנרגיה לעזוב את גופכם. אתם מתחילים לרחף בחלל החדר. ברקע מתנגן שיר ערש שנכתב להמתות חסד של חולים סופניים. בספירה לאחור מ-10 אתם תתעוררו ולא תזכרו דבר.
ממילות השיר: "לסבול זה כואב פחות כשזה סופו של חלום..."

קרואטיה. שם הזמרת: Severina, שם השיר: Moja stikla
3 דקות של הנאה מובטחות לכם. זמרת סקסית עם גוף חטוב על עקבים וקלטת פורנו ביתית שמתגלגלת באינטרנט, בתוספת חמישה מלווים בלבוש קרואטי מסורתי והמשותף לכולם? כולם יודעים איך סברינה משתגלת. אז מי שלא מתחבר למנגינה העממית המהממת ולמילות השיר המורכבות מומלץ לבהות בשפתיי הסילקון ולהריץ במוחו את קלטת הפורנו.
ממילות השיר: "זרץ זרץ, תחפש את המספר שלי. שיץ שיץ, תתחפף למישהו אחר..."


מאמרי הקהילה
האירוויזיון בקולנוע
תחרות האירוויזיון היוותה עם השנים השראה לבמאים ותסריטאים מכל העולם. בואו לצפות בכמה מסרטיהם. צפייה נעימה!
12/8/2013
WorldVision - תחרות הפורום
כל מה שרצית לדעת על התחרות הנושכת וגם טבלת הזוכים מאז 2005 ועד היום
5/4/2009





אלבום השבוע
Very Best Of 60th Eurovision 


ספריית הוידאו


עדכונים בפייסבוק



אתרים מומלצים
עדכונים שוטפים כל השנה


Delivering news first


האתר הרשמי של ה-EBU


חדשות, מבזקים ושמועות


האתר האירי - פעיל בעונה החמה


המילים לכל השירים מכל השנים


מועדון חובבי האירוויזיון הרשמי בישראל


תוכניות רדיו
 24 שעות ביממה


"דוז פואה" עם גילי טרנטו
יום א' - 21:00 - 20:00


EUROVISION SUNDAYS


הוד רוממותה המלכה האם

  לשמיעת מיטב הלהיטים של המלכה


המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0469)