שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



טיולים ואתרים
פורום הטיולים שלנו.

סיפורו של דגל ישראל חשיפה חדשה


סיפורו של דגל ישראל חשיפה חדשה
פורסם לפני 3593 ימים     מאת פייטושון     סה"כ תגובות: 12     תגובה אחרונה לפני: 3590 ימים


החלטתי ערב יום ירושלים מבין ההופעות שנערכו לכבודו ,להשתתף בערב שירה שנערך בגבעת התחמושת , ערב נוסטלגי של ערב שירה בציבור שבו הופיעו הזמרים רוחמה רז,הזמר פררה הצעיר והלחין מעבד צליל .

כך בערב חמים שהוזמן מלמעלה (ממש הזעתי כמו בתל אביב), התקבצנו מבוגרים מימי תחילת המדינה,צעירים וילדים לערב המקסים הזה במקום המיוחד הזה,באמפי הגדול של גבעת התחמושת התקיימה החזרה הגנרלית לערב הזיכרון של 182 חללי ירושלים במלחמת ששת הימים .

בתחילת הערב נחשף בפנינו דגל המדינה ,שהוצא מתוך ארכיב מוזיאון גבעת התחמושת , מקום שהוא הוחבא בו מסוף מלחמת ששת הימים ,והנה סיפור החשיפה :

דגל זה הכחול לבן של מדינתנו ,שהתנוסס ברובע היהודי בעת הלחימה בשנת 1948 ,דגל זה הובא כאשר הוא מוחבא בין בגדיה של חנה כהן ,שהייתה בין מפוני העיר העתיקה , סיפורו של הדגל לא סופר וכך הוא נדד עם חנה כהן עד שהתיישבה בשכונת בית הכרם.

בעת שהתכנסו חיילי חטיבת הצנחנים ברחובות השכונה להתארגנות , הופיעה חנה כהן ודחפה לידיו של יורם זמוש קצין צנחנים שהיה בדרכה ,באת מסירת הדגל הוסיפה חנה כהן כי עליו להחזירו למקומו שהיה במלחמת השחרור מעל לכותל.

כאשר אמר לה יורם זמוש כי איננו מגיע לכותל ,היא סירבה לשמוע ודחפה את הדגל לפאוץ בחגורו,בהוסיפה כולנו דוחפים אתכם באצבעות, שתכבשו מחדש את הכותל ותתלו את הדגל בחזרה למקומו.

לאחר שהכותל נכבש עלו מספר חיילים למרפסת מעל לכותל כולל הסמגד סטמפל ותלו את הדגל מעל לכותל כאשר הם שרים את התקווה ועל הלחיים זלגו הדמעות, בטרם ההופעה חשף מנהל גבעת התחמושת את הדגל בטרם יוצב במוזיאון החדש שיפתח באחד הימים.

בקצה הימני של הדגל חתומים תולי הדגל בכותל בעת.
כך תאר יורם זמוש את אירוע תליית הדגל מעל לכותל

שבועת הנצח של סטמפל מול הכותל המערבי

סטמפל הוביל אותנו אל הכותל ואז אל בנין המחכמה על גג הכותל המערבי, שם הנפנו את דגל ישראל בידיים רועדות. כתבנו על הדגל: "דגל ישראל מונף היום, כ"ח באייר תשכ"ז, על הכותל המערבי בירושלים, בידי חיילי חטיבת 55 היא חטיבת כובשי ירושלים."

סטמפל נהם: "תתקן: משחררי ירושלים!" ואז החל לזמר במבטא הרוסי שלו: "שחררי ירושלם..." ואז התיישרנו שמונה חיילים בשורה ושרנו את "התקווה".

סטמפל זייפן איום, הצדיע בידו העבה על הקסדה הענקית שלו...וידו הצדיעה רועדת. ולפתע בזווית עיני אני רואה איך דמעות זולגות על לחיו של המפקד הקשוח, והוא מנסה להסתתר בתוך הקסדה שלא יראו.

מיד בסיום תפס אותי סטמפל בזרועי חזק ומוחץ, הביט למטה לרחבת הכותל ולחש: "זמוש, אם הסבים שלי היו יודעים שאי פעם אני אגיע הנה מעל הכותל המערבי ככה.....צנחן....נעלי צנחנים....עם עוזי!!! אלף פעמים הם היו נותנים את חייהם רק כדי לדעת שפעם, פעם זה יהיה...זה לא חשבון עם הלגיונרים הירדנים, זה חשבון עם החיילים הרומאים של טיטוס!"

שנה וחצי לאחר מכן נפל משה סטמפל בקרב מרדף עם מחבלים בצפון הבקעה שם לחם כמג"ד בראש חייליו. לצידו לחמו ונפלו חמישה מפקדים וחיילים, רעינו הטובים מאז – הי"ד. הקרב היה בערב ראש השנה תשכ"ט. אותה שעה אנחנו, שאוזנינו היו כרויות, שמענו בת קול מכרזת: "נצחו אראלים את המצוקים".

תודה ליורם זמוש על התיאור לאירוע תליית הדגל ולזכרו של הסמגד סטמפל.

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
משה מאירי סוקר את רמות ישכר
נופים, התיישבות,הסטוריה,מפות ואתרים, בשרשור מעמיק.
12/7/2016
אילנה מטיילת בדולומיטים האיטלקים
בלווי הגיגים והסברים.כל תמונה גלויה.
12/7/2016
תילי תילים בשפלה- PW יקירנו חד חידות באויר
בעזרת צילומי רחפן נראים התילים הארכילוגיים שונים מהמוכר לנו.זה לא הפריע לידעני הפורום לזהות אותם.
12/7/2016
שביל הבשורה ממזרח לנצרת-סייר מדבר וחבורתו
ביום קיץ לוהט מצפינים סיירי המדבר לגליל התחתוןמזרח לנצרת עילית, על הכביש בדרך לעין מאהל, בשביל ישראל בדרך להר דבורה, פסגת הר דבורה, ירידה והתחברות אל שביל הבשורה, משיכה צפונה עד נחל אזנות, עליה לגבעת הנ.ג. 532, עין מאהל.
12/7/2016
חיפוש בפורום
הכנסו לקישור (גוגל) ובשורת החיפוש הוסיפו את המילים שאתם מחפשים. שימו לב-הוסיפו, בלי למחוק את מה שכבר כתוב בשורה.
5/9/2014
מספר הטלפון של יוני-קרמבו 053-5240002
במידה ואתם לא מצליחים להכנס לפורום,אנא פנו ישירות ליוני.
4/6/2013
הטמעת תמונות
לחברים שטרם ניסו, לחברים חדשים ולכל מי שצריך ריענון-איך מטמיעים תמונות בתוך ההודעה בפורום.
4/1/2013



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0625)