|
משהו כמו מאה מטרים מתחתיי ולא נראה שהם מתכוונים בכלל להגיע למקום ההזוי בו אני נמצא. וזה לאחר כחצי שעה בה אני מתמודד עם קירות אבן ועפר אינסופיים, עטויי שיחים וסבך, כל קיר כזה שגבהו שלושה ארבעה מטרים, מסתיים בטרסת אבנים שאתה אף פעם לא יודע מתי כל הקומפלקס הזה יתמוטט עליך. ואתה מטפס על קיר כזה רק בשביל לפגוש את רעו שבא מיד אחריו והסאגה הזאת לא נגמרת. ואתה מחפש דרכים לעקוף ונקלע לסבכים בלתי אפשריים של קידות אכזריות החותכות ללא רחם בבשר החי. ובעודי מותש, מזיע, מלוכלך, כואב ודואב וכולי סריטה, פצע, מכה וחבורה טריה, אני מתמלא פתאום געגועים עזים למדבר. אוי מי יתנני עכשיו במכתש הקודח. עם החום והסלעים אני יודע להתמודד עם סבכי השומרון...
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבראת הטיול הזה הנפיקה קבוצת עמיתים לטיולים כאשר מאיר רוטר מוביל את הטיול ועמית אררט מנצח על הארגון. כמו ברוב הטיולים של הקבוצה הזאת, גם הפעם נכח עם רב, משהו כמו מאתיים מטיילים שסבבו בינות הסבכים והבולדרים של המרחב שבין אריאל ברוקין ופרח'ה וגם רחצו בבריכת המים הפלאית שבעין חנ'ק. בטיול נכחו גם כמה חברי פורום ואני מניח שהם יצטרפו לשרשור ויביאו מהתרשמויותיהם.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברוואללה כמה מכוניות. הנחתי שיגיעו הרבה מטיילים. בכ"ז טיול חינמי במרחבים לא מטויילים ולא מוכרים בהם לא מאד מומלץ להסתובב לבד וללא נשק - אבל כ"כ הרבה. לא נמצא מקום להמוני המכוניות ואיש הבטחון המקומי שנלחץ למראה המכוניות החונות בצידי הדרך, כנראה הרים ידיו וויתר. יוצאים לדרך, מאיר רוטר בצעדים קלילים ומהירים מנהיג את נחש המטיילים הארוך. מתחילים לרדת כמה עצי זית ומאחוריהם כבר נחשפים נופים יפים. פושטים על ברוקין טוב לברוקין לא הגענו, רק נגענו בשולים המזרחיים. בתמונה הבאה רואים את הכפר ברוקין עם המסגד, אחריו כפר א' דייך ומאחוריו פדואל (משמאל) ועלי זהב (מימין). עלי זהב קרוי ע"ש עליזה בגין.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: בוקה, מבוקה ומבולקה באיזור התעשיה ברקן מאת: סייר מדברהשם ברקן מופיע לראשונה ברשימות תחותימס השלישי (לפני כ-3,500 שנה,או אם נדייק בין 1468-1436 לפנה"ס) אחר כך מופיע שוב בצורת בורקונה במכתבי תל אל עמרנה (הארכיון המפורסם של אחנתון,בין השנים 1400-1300 לפנה"ס) שם המקום השתמר בתל-חירבת בורקין שנתנה את שמה לכפר הערבי. לימים יוקם הישוב היהודי ,שיקרא דווקא "בית אבא" על שמו של ד"ר אבא אחימאיר (אביו של איש התקשורת יעקב אחימאיר), אבל תושבי המקום החליטו לשנות את השם ל"ברקן" שנשמע להם "מודרני יותר"... (שר ההיסטוריה מגחך בוודאי- שם בן 3,500 שנה נשמע להם מודרני...) משפחת אחי מאיר לקחה נפגעה, אבל לאחרונה הוחלט לקרוא שכונה בישוב על שם אבא אחימאיר.
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: ברקן>בורקונה>בורקין>ברקן. חזרנו למקורות מאת: סאקרה האם זו חירבת בורקין? אני מתכוון לחירבה שנמצאת בקרבת ברקן לצד איזור התעשיה ודרומית מזרחית לבתי היישוב.
|
|
בתגובה ל: ואיך חירבת אל בורךּ נכנסת למשוואה הזו? מאת: אלעד 1975 ולמרות שבאתר הישוב ברקן הם בחרו בה כמקור ההשראה לשמם,לדעתי אין לה קשר לכל "הברקנים" האחרים. למילה "בורך" יש משמעות בערבית בעוד למילה בורקין אין וזה מצביע על מקור קדום.
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: ברקן>בורקונה>בורקין>ברקן. חזרנו למקורות מאת: סאקרה נראה שמכל משפחת אחימאיר היחידי שהוזמן היה יעקב. פאדיחה...
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברועכשיו לפינה של אבישי כמה ממצאים מעניינים באתר המצוי צפונית לחורבת א ראס. באתר גתות, מגדל חקלאי שהתקשיתי לזהותו ו"משחקי סלע". בהמשך בחורבת א ראס ראינו בור עם תצורות קולומבריות.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: כמה אתרים עם ממצאים ארכאולוגיים מאת: סייר מדבר זו גם היתה התרשמותי לכשראיתי את טבלת הגומות הקטנות הללו (דקות לפני ההסבר של מאיר. כנראה כיוונתי לדעת גדולים).
ולהסברי רוטר: הרי זה לא מנקלה, זה נמצא ב"איזור תעשייה" ליד גת וחריטות כאלה בסלע נמצאו בינתיים רק ליד גתות ובתי בד שכאלה. אין זמן למשחקים באזורי עבודה אינטנסיבים שכאלה ומתקבל על הדעת שאלו חשבוניות שהיו שמים בהן אבנים כדי לציין כמה שקים של תוצרת חקלאית הביא כל בית אב ואז לסכם את העניין,הכל למטרות כלכליות בלבד.
|
|
בתגובה ל: לדברי רוטר "משחקי הסלע" הללו ייתכן והם חשבוניות מאת: אלעד 1975 גם כיום בעונת המסיק וקטיף השקדים רואים משפחות שלמות על ילדיהן וטפם המתרוצצים הנה והנה בין רגלי העובדים.
לא מופקע בעיני פינת משחק לילדים בתוך אתר עבודה, לא נראה לי שבימים ההם שלחו ת'ילד למשפחתון כשיצאו לעבודה...
כמובן גם חשבונית באה בחשבון.
|
|
בתגובה ל: כמה אתרים עם ממצאים ארכאולוגיים מאת: סייר מדברלא ראיתי את צמד "החשבוניות" ואת המרובעים החצובים. ראיתי "חשבונייה" אחרת וכמובן את בית הבד.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברהמנקז את אגן סלפית ואריאל. ריח חזק של ביוב מקדם את פנינו. לדברי מאיר זרם הביוב השופע מקורו בכפר/עיר סלפית ואני לא בטוח שאריאל עצמה לא תורמת מעט לשפך המצחין הזה. הטיול מושך קדימה ומתחיל לטפס על הגדה שמנגד. אני המשתרך מאחור עולה אחרי כולם, עולה ועולה, עולה ועולה עד שלפתע מוצא עצמי עם חבורת מטיילים כמעט על פסגת ההר והטיול, המדריך, הקבוצה, נאדה, נעלמו. ואז אנו רואים אותם אי שם במעמקים, למטה. מסתבר שאיך שהוא נוצר נתק בין הגוף העיקרי שפנה מערבה לסקור מעיין כלשהו, לחבורה המאספת שהמשיכה במעלה ההר. עכשיו מתחילה סאגה חדשה, לחבור אל הקבוצה. קצת קשה לחבור אל הקבוצה בשטח מבותר וסבוך וללא קשר טלפוני. אבל בקצת תושיה ובעיקר תקשורת בין אפליקציות של עמוד ענן. נוצרה החבירה המיוחלת. ממשיכים דרומה. ואדי ברוקין העמוק מולנו ואנו יורדים בירידה תלולה אל משפך הנחלים בו מצויה שכיית החמדה עין חנ'ק. בתמונה - יורדים לואדי ברוקין ברקע נ.ג. 406. ובריכת המים המוטרפת בעין חנ'ק. המדריך מאיר רוטר בתנוחה "משיחית".
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: ירידה תלולה לערוץ עמוק מאת: סייר מדבר ולגבי הביוב - יש כאן שיתוף פעולה של שני העמים, והביוב מגיע משתי נקודות, מאריאל וסלפית (ייתכן ששמת לב לקראת סוף הטיול לנקודת הזרמת הביוב של סלפית המתחברת לשפכי אריאל).
|
|
בתגובה ל: ירידה תלולה לערוץ עמוק מאת: סייר מדברמעיין שלא מסומן במפות (רק בעמוד ענן). זחילה של כעשרה מטרים בניקבה מובילה לבריכה זעירה וצלולה (ובלבד שאתה בין הראשונים להיכנס לשם...) האבן העתיקה ליד הניקבה אחרי קו הרכס, מבט מרשים למעלה נחל שילה, לעבר הכפר קרוות בני זיד ובוסתניו. ומאחוריו על הרכס, הכפר "דיר א-סודאן" (ללמדך שאין חדש תחת השמש).
|
|
בתגובה ל: ירידה תלולה לערוץ עמוק מאת: סייר מדברמעיין עין ח'נק (יש 3 נקודות נביעה, זו העיקרית שבהן) ריכוז מרשים של קטלבים במצוקי הגדה הדרומית (ניכרים בעלווה בהירה יחסית). זלזלת מנוצה.
|
|
בתגובה ל: ואדי רשד והסביבה מאת: עמית 171 העלית את רף הציפיות אחרי טיול המעיינות הקודם שלך ושל סייר ועמית
|
|
בתגובה ל: עמית, חסרה לי תמונה שלך יוצא מהניקבה מאת: גיא67שתי הניקבות שהיו בטיול הן קצרות ולא בוציות. בכל מקרה, קבל תמונה של ניקבת עין בדרן:
|
|
בתגובה ל: הרף כנראה גבוה מדי... מאת: עמית 171 טבלתי ראש בצינור והלכתי לצל לאכול אך ניקבה לא ראיתי ולא ידעתי על קיומה.
לפחות בניקבה הראשונה של עין טבולה ביקרתי.
|
|
בתגובה ל: ניקבת עין בדרן? פספסתי אותה! מאת: אלעד 1975פיר כניסה לניקבה נמצא כ- 50 מטרים ממזרח לבריכת הבטון.
|
|
בתגובה ל: ירידה תלולה לערוץ עמוק מאת: סייר מדברהפתעה גיאולוגית באזור נ"ג 527. ברוב הסלעים האדומים (המשתרעים על כמה דונמים במדרון הגבעה) לא נחשפים גבישים כמו בתמונה הקודמת. ד"ר חזי הורן (אבא של עמית הורן, וידען לא קטן בזכות עצמו) אמר שלדעתו אלו סלעי אבן חול. לי זה לא נראה כך, אך אין לי מספיק ידע גיאולוגי.
|
|
בתגובה ל: בארץ הסלעים האדומים מאת: עמית 171 יאפשר נסיונות זיהוי של החומר.
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: עמית,העלה בבקשה תקריב של הסלע מאת: סאקרה ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: אשלח להתייעצות עם גיאולוג במייל, אשתדל לעדכן כאן. מאת: עמית 171 בתמונה הראשונה - קלציט.
לגבי האחרות (הסלעים האדומים) לא קיבלתי תשובה חד משמעית, עלתה הצעה של סלעים "מבורזלים" אך כנראה שלזיהוי ודאי צריך שהגיאולוג יגיע לשטח בעצמו.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבררטובים, רעננים ונקיים אנו עולים בטור ארוך לרכס גבוה שבעיבוריו המזרחיים שוכן הכפר פרח'ה. תושבי הכפר כנראה לא בדיוק חובבי ציון, מיליטנטים ומתלהמים אבל על כך יסופר בהמשך. כרגע אנחנו עולים כמאתיים מטרים אנכיים לנ.ג. 527 הנישאה. העליה להר מתונה יחסית, אבל ארוכה ומעייפת. תצפית והמשך על הרכס לכיוון מזרח. מבנה המסלע על גב הרכס טרשי ביותר. השטח זרוע בולדרים קטנים המבצבצים כמטר מעל השיחים שעל הקרקע וכמעט ולא מאפשרים תנועה, למעט דילוג על פניהם. כמובן שקצב ההליכה במצב הזה איטי מאד כאשר המטייל נדרש לזהירות מירבית שלא ימעד חלילה. נ.ג. 562 אותו עקפנו. ניתן להתרשם מפני השטח הטרשיים. המגדל באופק של הכפר פרח'ה. המסגד המפואר של הכפר פרח'ה. הכפר נראה עלוב למדי אבל המסגד, חבל על הזמן
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: על הרכס מאת: סייר מדבר
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: על הרכס מאת: סייר מדברכנראה "פרעתון" המקראית בהר אפריים, ממנה בא השופט התנ"כי עבדון (שופטים י"ג) - "וַיִּשְׁפֹּט אַחֲרָיו, אֶת-ישְׂרָאֵל, עַבְדּוֹן בֶּן-הִלֵּל, הַפִּרְעָתוֹנִי. וַיְהִי-לוֹ אַרְבָּעִים בָּנִים, וּשְׁלֹשִׁים בְּנֵי בָנִים, רֹכְבִים, עַל-שִׁבְעִים עֲיָרִם; וַיִּשְׁפֹּט אֶת-ישְׂרָאֵל, שְׁמֹנֶה שָׁנִים. וַיָּמָת עַבְדּוֹן בֶּן-הִלֵּל, הַפִּרְעָתוֹנִי; וַיִּקָּבֵר בְּפִרְעָתוֹן בְּאֶרֶץ אֶפְרַים, בְּהַר הָעֲמָלֵקִי". נראה ש"פרחחי" הכפר, בני "הר העמלקי", רצו להמשיך במסורת המפוארת של עמלק שזינב בבני ישראל, אם כי לשמחתנו זה עבר בשלום. על הכיפה ליד הכפר שני מקאמים מסומנים במפות, שייח' אבו עבד ושייח' חוסיין. התואר "אבו עבד" מזכיר את עבדון. בגבעה אין מבנים אך ניתן לזהות עצים עתיקים. הכפר עצמו החל ככפר כיפה טיפוסי, גלעין הכפר נשמר פחות או יותר: הבנייה החדשה גולשת לאורך קילומטר וחצי ממזרח לגרעין הכפר, לאורך הכביש לכיוון סלפית.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברממשיכים על הרכס. עצי אורן הצנובר המרשימים מבשרים לנו שהגענו לגבעת נ.ג. 582 המהווה את הנקודה הגבוהה ביותר בטיול מאיר מבקש מהחבורה להתקבץ וללכת במכונס בשל הקירבה לכפר פרח'ה ואנו ממשיכים בטור קרנבלי ארוך וגדוש על דרך העפר בדרכנו לעין בדרן. כעדר עיזים הגולשות במדרונות כך נראו צעירי הכפר פרח'ה אשר נזעקו לסכל את המזימה הציונית המתקרבת אליהם. ולהשיב מלחמה שערה. וכך הם נקבצים, גולשים בהר ומתאספים על מבנה כלשהו וכבר אני שומע צעקות וקללות ואפילו קלטתי את משפט המחץ "רוח' מין הון יא מניאק". אכן נפלאות הן דרכי הכנסת האורחים של תושבי פרח'ה. ואני מביט במחזה ומשתאה, זאת לי הפעם הראשונה שאני נתקל באירוע מסוג כזה בטיולי במרחבי יו"ש. טוב, הכובש היהודי מיצמץ ראשון. אמנם מאיר ניהל איתם מו"מ בצעקות וכמה ממטיילנו הצעירים הנלהבים והמתלהמים שתופי הטםטם הזניקו את האדרנלין הזורם בעורקיהם רצו קדימה בשאלות ובצעקות. אבל באנו לטייל ולא לנהל קרבות, אז הטיול ביצע שמאלה פנה. גלשנו לעין בדרן ומשם בדרך עפר ארוכה חזרנו אל נחל הביוב אותו עזבנו לפני כמה שעות.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברההתחלה דומה, חורבת כורקוש, חורבת א-רס (בה מצאנו כנראה מערכת מסתור שבה מבוצע כרגע שוד עתיקות ע"י הערבים באיזור, מצאנו שם שברי כדים מהגדולים שראיתי), עין א-רס, עין חנק. אז עוד תמונה, הפעם ללא אנשים, שממחישה את הסיבה ששני טיולים יצאו אל מקום זה אחד אחרי השני: וכמו כן, כאילו לקינוח, פרגה שעוד פרחה ליד הבריכה כשהיינו שם: ניתן לראות את השפיעה הרצינית של עין חנק: ואם כבר בלוחות משחקים / חשבוניות עסקינן, הנה עוד אחד מעין אל-ערוס (דרומית לעין חנק):
|
|
בתגובה ל: השלמות מה"טיול המקדים" עם מאיר רוטר מאת: shayhertzבטיול של אז המשכנו דרומה מעין ח'נק, דרך הוואדי שבין בית רימא לקרוות בני-זייד לפסגה של כפר תות. חורבת כפר תות שוכנת על פסגה נישאה שמספקת את אחד הנופים היפים שראיתי בכל אזור יו"ש. התצפית מאיזור זה צפונה, שאינה מוכרת בדר"כ למטייל באיזור, מדגישה עם צחיחות האיזור מבחינת טיולים. חדל דיבורים, הנה הפנורמה: ניתן לראות מימין לשמאל את: יער אום-צפא, מעלה לבונה, רוואבי, פרח'ה, פדואל. תל ארומה (!) על שתי כיפותיו האופיניות: רוואבי, העיר החדשה: מוכר לכם? זהו המסגד בפרח'ה אותו צילם סייר: וכאן אפשר לראות באיכות לא רעה יחסית את מגדלי המרכז (רעננה / תל אביב?)
|
|
בתגובה ל: השלמות מה"טיול המקדים" עם מאיר רוטר מאת: shayhertzבדקתי, לא יכול להיות תל אביב (התמונה צולמה בנטייה צפונה). כנראה הרצליה.
|
|
בתגובה ל: טעות, הנה המגדלים של המרכז מאת: shayhertz גם להרצליה וגם לתל ארומה.
|
|
בתגובה ל: השלמות מה"טיול המקדים" עם מאיר רוטר מאת: shayhertzהחיוואי (אלא אם כן מישהו חושב אחרת): דורבנית סגולה - צמח יפהפה, מסתבר שרעיל (עד כדי כך שהרעל עלול לעבור ע"י אכילת חיה שאכלה את הצמח): עץ זית עתיק בעל גזע מכובד, מהמראות שלי יצא לראות עד כה רק בגליל:
|
|
בתגובה ל: חיוואי, דורבנית סגולה ועץ זית עתיק מאת: shayhertz ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: הדורבניות נשארו לפרוח. הפרגה כבר לא מאת: אלעד 1975 ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: השלמות מה"טיול המקדים" עם מאיר רוטר מאת: shayhertz1-0 לטובים.
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבר עמית הזכיר את הטיול בפרדס וכגודל הציפיות - גודל ההנאה
|
|
בתגובה ל: שרשור מאוד מעניין מאת: גיא67 ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: הקרדיט הפעם הולך דווקא לאלעד מאת: עמית 171 ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבר ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדברשואל אותי עמית אררט בפנים מודאגות. הוא דואג ואני שאנן מנותק מכל לוחות הזמן."מה השעה?" אני שואל, "14:15" היתה התשובה...וואוו, הטיול היה אמור להסתיים בשעה 14:00 ואיפה אנחנו ואיפה המכוניות. אין פלא שעמית מודאג כל הג'מעה הגדולה הזאת צריכה לשוב לביתה לפני כניסת שבת. אמנם השבת נכנסת אחרי 19:00, אבל בכל זאת, להערכתי לא נסיים לפני 15:30. טוב, אז בפיגור זמנים גדול כזה צריך לוותר על משהו. הטור הקולוסלי שועט בשביל הלבן לכיוון עין אל מטוי. אבל קודם פגשנו את הבריכה היפה והיבשה הזאת של עין א שלאל. בעין אל מטוי עשינו אחורה פנה. על חורבות מטוי וכורכוש כבר וויתרנו, עכשיו צריך להגיע מה יותר מהר למכונית אז חתכנו בערוץ העולה לכיוון אריאל - מה זה הריח המתקתק המבחיל הזה לא עוזב אותנו - גם בחיתוך צפונה קילוח מי השופכין מסרב להיפרד מאיתנו. חותכים מערבה, עליה קצרה, מבני אזור התעשיה, ועוד קצת ועוד מעט והסיפור נגמר. כמה מילים לסיכום: יישר כוח וכל הכבוד לקבוצת עמיתים לטיולים על היכולת, המוכנות והרצון להוציא טיול מורכב וקשה עם כ"כ הרבה מטיילים. יבורכו עמית אררט ומאיר רוטר. ולמאיר, שאפו גדול. זה ממש לא פשוט להוביל קבוצה כזאת לאורך חמישה עשר הקילומטרים שעשינו. אם אני מנסה לנתח את הסיבות לפיגור בלו"ז אז קודם כל הבירבור והנתק שהיה בתחילת הטיול גזל כנראה זמן רב. ההליכה על הבולדרים ברכס פרח'ה איטית ביותר וצריך לקחת את זה בחשבון בטיולים הבאים. ייתכן והיה כאן גם "תפסת מרובה לא תפסת" ניסינו לנגוס בנוף מעבר ליכולתנו לבלוע. אולי התוכנית היתה יומרנית מידי ומה לעשות וקצב ההליכה של מאתיים מטיילים בהם גם ילדים קטנים איטי בהרבה מקצב ההליכה של קבוצה קטנה. אז זהו, סוף טוב הכל טוב, טיול על הכיפאק ונתראה בטיולים הבאים.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: "באיזו שעה אתה חושב שנגיע למכוניות?" מאת: סייר מדברבתחילה פקפקנו איך יוכל לסחוב אותה כל הטיול. רוב הזמן לא ראיתו אותו ואת חבורתו - אשר כללה גם חלילן צד וזמר (ואולי גם זמרת), אך מהתמונה האחרונה שלך ניתן לראות אותו פורט עליה גם בעליה האחרונה שהיתה לא קלה ובשיא החום. ראינו ושמענו את הלהקה הנודדת הזו בשירי מדבר בעיקר בהפסקות, אפילו כאלה של שתי דקות, וקל וחומר ליד הבריכה. מהרפרטואר שלהם אני זוכר: "שיר אהבה בדואי" ( צלילי חליל אל החולות של המדבר היה שולח.....וואו וואו - קול קורא לנדוד לנדוד )
|
|
בתגובה ל: לבחור עם הגיטרה שמנגן גם תוך כדי טיפוס! מאת: אלעד 1975שמע אתה מגיע לטיול כזה ורוצה ליהנות גם מהשקט, לשקוע בשרעפיך ולהתייחד עם הטבע והנוף. יש עת לשירה ונגינה ויש עת לדממה סביבתית. בטיולי חברות הנוער בהפנינגים נניח. אבל בטיול כזה.. לי זה הפריע. מעבר לזה אני בהחלט מכבד ומפרגן לבחור שסחב את הכלי המסורבל הזה כל הדרך וגם ניצל כל רגע פנוי לנגן בו כאשר חבריו מלווים אותו בשירה. החבורה מנתה כ- שמונה מטיילים, לא ראיתי שם חלילן צד וגם לא הבחנתי בזמר או זמרת. הם הלכו ושרו שירי קודש וחול מכל הסוגים.
אל ההרים אשא עיני, לחוות מראות אין קץ ולנשום אוויר פסגות.
|
|
בתגובה ל: אני לא בטוח שאהבתי את כל סיפור הגיטרה הזה. מאת: סייר מדבר ללא תוכן
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: אני לא בטוח שאהבתי את כל סיפור הגיטרה הזה. מאת: סייר מדבראבל גיטרה וחליל לא ממש מפריעים,לפחות לא לי. אולי זה מפני שלא הלכתי קרוב אליהם ושמעתי אותם רק בבריכה, וגם לשם כך היה עלי ממש להתקרב למחצלת שלהם (לא ממש שלהם כי היא היתה שם לפני שהגיעו)כדי לשמוע מה הם שרים ומנגנים. בטיול הבא ,על פחות מצ'לו אני לא מתפשר !
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבר סייר, תודה על התמונות והסיכום! בקהילות המקוונות פורסמו תמונות רבות מהטיול, אבל שלך הכי יפות :) מאיר רוטר הזכיר מדרגות עתיקות ליד עין ח'נק. מישהו ראה אותן או צילם אותן? חיפשתי ולא ראיתי כלום.
|
|
בתגובה ל: מדרגות עתיקות ליד עין ח'נק מאת: lordgino המדרגות הופיעו באחת התמונות בסיכומי הטיול שנערך שבועיים קודם. מדרגות צרות (כ-30 ס"מ) לאורך מטר וחצי לערך. שביל מקומי בירידה מהמדרון הסלעי לכוון הכביש ,ליד הגדר הבנויה.
|
|
בתגובה ל: מררגות מאת: מאבישיהמדרגות מעט מערבית לבריכה. שימו לב שמעט מעליהן ישנה שומרה או מגדל חקלאי ושרידי חומה (גם שם יש תמונות בנק' העניין בעמוד ענן. ראיתי את עמית חותך מעט מזרחה מציר הירידה עוד מההתחלה והולך במקביל לרוב המטיילים. ייתכן וחיפש (מצאת,עמית?) את אותם הממצאים.
|
|
בתגובה ל: הנה המדרגות מ"עמוד ענן" כולל קרדיט לך מאת: אלעד 1975 ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: ומלמעלה אני רואה להפתעתי שכל הטיול בעצם נשאר למטה. מאת: סייר מדבר אחלה דיווח נתת.
|
|
בתגובה ל: ברכה מהממת ומוחמצת - למה כל כך מעט נכנסו אליה? מאת: נתב שטח הרושם מהתמונה אינו מייצג.
|
|
בתגובה ל: רוב מכריע של הקבוצה נכנסה. מאת: עמית 171 שעת התזוזה. הבחור ששוחה "גנב" עוד זמן איכות ומן הסתם עד שהתלבש נאלץ להשתרך בסוף בהמשך הטיול.
|
|
בתגובה ל: רוב מכריע של הקבוצה נכנסה. מאת: עמית 171 הפעם במסלול אחר (מכיכר פדואל לאזור התעשייה אריאל מערב) - 29/6.
|
|
בתגובה ל: "עמיתים לטיולים" חוזרים לשם בשישי הבא... מאת: עמית 171 שי 05443034802
|
|