|
מגבעת מג"ב ואבני גבול המנדט וירידה מעניינת על מנהרת ההטייה מול מוחייבה בעקבות המלצה של נתב על גבעת מג"ב מאוחורי תל-קציר ביצענו טיול של העבודה אל דרומה של רמה"ג. המסלול- גבעת מג"ב ולאורך דרך הפטרולים הישנה ואבני גבול מתקופת המנדט, יציאה לכביש צמח-חמת גדר הפסקה לארוחת בוקר בעין תאופיק ומשם מזרחית למבוא-חמה וירידה דרך חירבת עיון (הבקר של אליעד)למטה אל הירמוך ואל מנהרת ההטייה קבצים מצורפים:
|
|
בתגובה ל: מגבעת מג"ב ואבני גבול המנדט וירידה מעניינת על מנהר מאת: went with fishעם התהוות האזור המפורז בדרום מזרחה של הכנרת והאיסור על כניסת חיילים לשטח זה בוצעו משימות הבט"ש בידי חיילים שהסתוו לשוטרים ובידי לוחמי מג"ב. באביב 2016 נחנכה הגבעה מחדש לאחר הכשרת המקום, עם הצבת פרגולה, שלט הסבר וסמלי מג"ב. קבצים מצורפים:
|
|
בתגובה ל: גבעת מג"ב מאת: went with fishהמשכנו דרומה למתקני אגודת המים של עמק הירדן ומשם בשיפולי הרמה לאורך דרך הפטרולים שבין 1948 ל- 1967. בהסכם ניוקומב-פולה בשנת 1923 נקבע קו הגבול בין המנדט הבריטי בא"י לבין המנדט הצרפתי בסוריה והוצבו אבני גבול (בתחילה גלי אבנים) מראש הנקרה ועד לעמק הירמוך. גלי האבנים שוחזרו מחדש ובשנות ה40 נוצקו עמודי הבטון האלו. אבן גבול 71, האחרונה שהוצבה, נמצאת קצת מעל מעביר המים של תוואי הרכבת, 800 מ' ממזרח לתל דבר, האחרון לפני ירידת המסילה אל ערוץ הירמוך. אפשר לחנות בכביש ליד המעביר ולטפס לראות את עמוד הבטון. קבצים מצורפים:
|
|
בתגובה ל: מגבעת מג"ב לאבני הגבול מזמן המנדט מאת: went with fishלאחר ארוחת בוקר בעין תאופיק המוצלת המשכנו צפונה, וק"מ לפני מבוא חמה פנינו מזרחה בשביל בין השדות עד גדר המערכת העליונה (יורדת אל נחל מיצר ועולה לכיוון מיצר). במפות הטיולים רשום השם דהרת נצריה ובספר של שומכר על הגולן ישנו השם סירב-אל-בוטם (עין אל בטמה- מעין בקירבת חירבת עיון). אנחנו פנינו במעבר בקר בח'ירבת עיון אל שביל עפר שחלקו התחתון הוכשר לאחרונה למעבר יחסית נוח. רכבי 4%4 יירדו שם ללא בעיה ואנחנו היינו גם עם טנדרים 2%4 שהיה צורך להשתמש בברקסים לא מעט וגם כמה דפיקות בגחון מאבנים. בדרך עוברים לצד מוצב נטוש ומפורק וקצת אח"כ יש פניהה לדרך מסולעת של 50 מטר לתצפית יפה על עמק הירמוך- חמת גדר וגשר אום בוטמה ממערב, הכפר מוחייבה בו רואים כמה ריזורטים ומקומות נופש ומזרחית לו גשר שק-אל-ברד שמי נחל מיצר וואדי סמר זורמים מתחתיו. קבצים מצורפים:
|
|
בתגובה ל: ירידה אל מנהרת ההטייה בירמוך מאת: went with fishלקראת סופה של הירידה, כ 50 מטר מכביש המערכת נמצאת המנהרה. על המנהרה ב עמוד ענן במפות שמתארות את תוואי ההטייה רואים מנהרה בדרומו של הגולן ואת השם עין-א-ספירה. מעין בשם עין-א-ספוריה נמצא בקרבת נחל מיצר כ5 ק"מ מצפון לירמוך. יצחקי גל נותן לאום-אל-קנטיר את השם עין-א-ספריה. לדעתכם- תוואי התעלה יכל להגיע עד עין-א-ספוריה שבקרבת נחל מיצר? נכנסנו אל תוך המנהרה לעומק כ100 מטר, חציבה מדוייקת ומעוגלת. לרוב האנשים בקבוצה הייתה זו הפעם הראשונה שם והם ממש התרשמו מהמנהרה. קבצים מצורפים:
|
|
בתגובה ל: ירידה אל מנהרת ההטייה בירמוך מאת: went with fish שצריך לפתוח כדי לעבור וחשוב לא לשכוח לסגור אחרי המעבר
|
|
בתגובה ל: במהלך הירידה יש כמה שערי בקר מאת: went with fish האם ניתן לצאת לכביש המערכת?יש צורך בתיאום?
|
|
בתגובה ל: יציאה לכביש המערכת מאת: יובל הראל מהמנהרה התכוונו להמשיך מזרחה אל משולש הגבולות ועין איה אך מפאת קוצר הזמן פנינו מערבה ויצאנו אל חמת גדר. חקלאי מיצר ומבוא חמה משתמשים בציר הזה ולרוב הוא לא נעול. יש כמה שערים במספר מקומות (ולא משנה היכן) אך הם היו פתוחים לרווחה
|
|
בתגובה ל: באנו מלמעלה- לא היו שלטים שאוסרים ירידה בציר. מאת: went with fish השאלה אם היה איזה מכשול ביציאה לכביש המערכת, כך כתוב בעמוד ענן בכניסה לציר.
|
|
בתגובה ל: יציאה לציר המערכת מאת: יובל הראל יש מחסומים כשאני עברתי היה פתוח אבל הצבא יסגור או יפתח כראות עיניו.
|
|
בתגובה ל: יציאה לכביש המערכת מאת: יובל הראל ללא תוכן
מורה דרך מוסמך,טיולים וסיורים בטעם של עוד... טיולים המשלבים עבר עם אקטואליה קרובה ועכשווית. התמחות באתרים "לא מתויירים"
0544433604
שימו לב:מוטב להכניס חיים לשנים מאשר שנים לחיים !
|
|
בתגובה ל: במהלך הירידה יש כמה שערי בקר מאת: went with fish כידוע הגבול בין סוריה לירדן עובר באפיק הירמוך,אבל ישנו קטע של 2 ק"מ בערך שהוא עובר מדרום לירמוך עד לקו הגבול שצמוד כאן למסילת הרכבת,עד כדי 0.5 ק"מ בממוצע. קטע זה מתחיל ממזרח לג'יסר ואדי חלד,ממשיך לכיוון תחנת הרכבת "מחטת ואדי חאלד",חוצה את ג'יסר חאלד (המזרחי),שמעל ואדי קלייד שיורד מרמת אירביד, עד כניסת הרקד לירמוך,ומשם ממשיך הגבול שוב בצמוד לאפיק הירמוך. מכיוון שהשטח של דרום הגולן הסורי שממערב לרקד,הוא היום שטח ישראלי,גם הקטע הזה שייך "לכאורה" לישראל ולא לירדן,ששולטת בו באופן מעשי. בפעילות בט"ש בשנים שאחרי מלחמת ששת הימים בוצעו מדי פעם "סיורי נוכחות" בקטע הזה. היו יוצאים מקצה כביש המערכת שהגיע למוצב"אורן" שישב ממש מעל שפך הרקד. משם היו חוצים את הירמוך (עשיתי זאת בחודש מאי, כשהזרימה בירמוך הייתה חלשה מאוד),בצורה פרטיזנית למדי,ובלי אבטחה רצינית. הולכים מערבה לאורך הירמוך ואחר כך חוצים שוב את הירמוך מצפון תחנת הרכבת ועולים חזרה במדרון עד הכביש.
|
|
בתגובה ל: שטח ישראלי מדרום לירמוך,בקרבת שפך הרקד לירמוך מאת: משה מאירי עד ל"משולש הגבולות" הנוכחי, כל תוואי מסילת הרכבת היה בשטח הסורי, גם אם המסילה עברה מדרום לירמוך, וכנראה גם תחנת הרכבת של ואדי חאלד.
עם זאת, ניתן לראות בתצלומי אוויר שהתחנה שופצה, כנראה ע"י הירדנים - להבנתי סוג של פלישה ירדנית לשטח ישראלי (או לשיטתם סורי...).
|
|
בתגובה ל: ירידה אל מנהרת ההטייה בירמוך מאת: went with fish הדרך שיורדת מחר' עיון לבקעת הירמוך,הייתה אחד מדרכי הפטרולים הראשונים שעשה צה"ל בגולן. הדרך נחנכה בצורה רשמית בשנות ה-60' המאוחרות על ידי הרמטכ"ל חיים בר לב שירד אותה בקומנדקר (וגם עיתונאים..).
|
|
בתגובה ל: מגבעת מג"ב לאבני הגבול מזמן המנדט מאת: went with fishמאתר מפ"י
|
|
בתגובה ל: גבעת מג"ב מאת: went with fish ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: מגבעת מג"ב ואבני גבול המנדט וירידה מעניינת על מנהר מאת: went with fish ללא תוכן
|
|